28. júna 2015

How I read? TAG

Tento strašne zaujímavý tag, som objavila na tomto blogu. Má skutočne zaujímavé otázky a keďže som sa do tagov nejako zahľadela, rozhodla som sa ho vyplniť. :)

1. Ako prichádzaš ku novým knihám na čítanie?
Najskôr to bolo len na internetových kníhkupectvách. Prechádzala som si knihy v žánroch, ktoré mám rada a robila som si zoznam, ktoré chcem prečítať. Postupom času, som nachádzala blogy, kde robili skvelé recenzie a ak ma anotácia knihy a jej hodnotenie zaujali, hneď som si ju išla objednať. Teraz už dopredu pozerám, aké knihy vyjdu a niekedy si ich aj predplatím. :)

2. Ako si začala čítať?
Stačilo, aby som na Vianoce dostala tablet. Bola som z neho tak strašne nadšená. Všetko som si na ňom prezerala a našla som tam aplikáciu na čítanie kníh. Strašne ma zaujala a a pozerala som si stránky, ktoré mi odporúčala. Tak som hneď na začiatku natrafila na knihu Krásna katastrofa, ktorú som si stiahla a hneď v ten večer som ju začala čítam. BUM BÁC a nový knihomoľ bol na svete.

3. Ako sa mení tvoj vkus na knihy?
Myslím, že môj vkus na knihy sa nemení. Som Býk, takže romantiku mám v krvi, preto MILUJEM všetky romantické knihy, aj keď sú tak romantické, že by niekto z toho dostal cukrovku. Potom tu máme fantasy knihy, ale najviac som sa zamilovala do YA. Viem to už teraz, že nikdy si nenájdem cestu ku krimi príbehom a detektívkam.

4. Ako často nakupuješ knihy?
Ehm...často? Toto je čudná otázka pre knihomoľa. Ja si to ani tak neuvedomujem, že si napríklad každý týždeň kúpim dve nové knihy. Pre mňa je to dokonca málo. Museli by ste sa spýtam napríklad mojej mamky, ale ona je človek, ktorý za celý život prečítal najviac dve knihy- a ani to nie celé.

5. Ako si začala písať recenzie?
Priznám sa, že pred prvou recenziou som si pozrela asi 10 blogov a študovala som, ako ostatní píšu recenzie. Snažila som sa nájsť svoj vlastný štýl, ale bolo to pre mňa fakt ťažké. Prvú recenziu som prepisovala asi 5 krát. Dovtedy som si myslela, že písanie je ľahké. Veď som chodila na súťaže a písavala som príbehy, poviedky, opisy. Písať recenziu je podľa mňa najťažšia vec, ktorú som písala. Vyjadriť svoj názor je niekedy naozaj ťažké. Teraz to už chápem.

6. Ako reaguješ za zlé konce v knihe?
Otázkami: "Robíš si zo mňa srandu?!", "To vážne je koniec?!", "Chcú ma nas*ať?!", "To som celú knihu čítala, kvôli takému blbému koncu?!" Psychológ mi dal lieky na nervozitu, takže ak je zlý koniec v knihe, najradšej by som vrieskala na celý dom.

7. Ako často sa dívaš na poslednú stránku v knihe? 
Bohužiaľ často. Aj keď som si už veľa krát povedala, že sa od toho odnaučím, nikdy sa mi to nepodarí dodržať. Za to ale môžu autori!! Keď napríklad hlavnej hrdinke vyzná lásku hrdina, ktorého nenávidím, je jasné, že hneď sa pozriem dozadu, aby som zistila, ako sa to skončí a ak budú spolu, tak sa riadne naštvem. :D

4 komentáre:

  1. Tie posledné prekliate stránky :D Kvôli nim som si skazila celého Ritmatika :( :D A na zlé konce máme rovnaký názor :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Zlé konce sú moja smrť. :D Proste ma serie, že som vyvalila peniaze ta to, že sa to tak sproste skončí. :D
      A tie posledné stránky by som si mala zalepiť a odlepiť až keď prečítam knihu. :D Teraz som čítala Dotyk Anjela a znovu som sa kukla dozadu. :( :D

      Odstrániť
  2. Skvělé odpovědi :) Romantické knihy, že by z nich někdo dostal cukrovku :D Ty mám taky ráda, ale pořád u mě vede YA a i k těm detektivkám si začínám pomalinku nacházet cestu :) A taky občas neodolám a kouknu na poslední stránku :D Snad se to někdy odnaučíme :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Detektívku som čítala len jednu. Teda..."detektívku". Bola to kniha Za dverami mojich snov, či niečo podobné. Bolo tam nejaké tajomstvo, asi aj vražda, ale nejako ma to nebavilo. Asi ostanem pri romantike. :D Aj pri tej, ktorá je presladená, takže už viem, z čoho som taká tučná. :D

      Odstrániť

Za každý komentár zo srdca ďakujem!