13. júna 2015

Gail McHugh: Stretnutie

Počet strán: 376 strán
Jazyk: slovenský jazyk:
Vydavateľstvo: Ikar
Rok vydania: 2015
Séria: Stretnutie #1
Originálny názov: Collide

Anotácia:
Emily si v živote zažila ťažké chvíle, ale jej priateľ Dillon ju vždy podržal a ona si je istá, že s ním chce stráviť život. Potom však stretne Gavina Blaka. Gavin, bohatý a známy plejboj, je nebezpečne príťažlivý a očarujúci muž. Ich prvé stretnutie je krátke, no stačí na to, aby sa v Emily prebudili všetky zmysly. Ich cesty sa nečakane znovu skrížia a vzájomnú príťažlivosť už nemožno zastaviť.

Emily sa tomu pre pocit viny voči Dillonovi bráni, ale Gavin sa nemieni vzdať bez boja. Lenže dôvera je krehká, sklamanie obrovské a napokon sa schyľuje k unáhlenej svadbe... Keď však Dillon ukáže svoju pravú tvár, Emily vie, že musí niečo urobiť, inak zničí všetkých vrátane seba. Ale ako sa má rozhodnúť, keď nemôže veriť ani vlastnému srdcu? 

Obálka knihy: Strašne sa mi páči (dokonca aj mojej mamke, čo je naozaj šok). Pekné písmo a na obálke telo chlapa, pre ktorého by som zabíjala, aj keď nevidím jeho tvár. Čím to však vydavateľstvo pokazilo je tá zlatá pečať, ktorú nalepili na hlúpe miesto a skoro cez polovičku stany. Keď ju tam chceli dať, podľa mňa mali vybrať spodný pravý roh a najlepšie by sa hodila strieborná pečať. Preto dávam len 4 body. Tou pečaťou ju pokazili.

Kniha ma hneď zaujala svojou anotáciou. Mala som ju na zozname už pár dní pred tým, ako mala vyjsť. Keď som mala narodeniny a pýtali sa ma, akú knihu chcem, stála som pred regálom a pozerala na Stretnutie. Po dlhom váhaní som si ho predsa len zobrala a priznám sa, že som našla sériu, ktorá sa mi strašne zapáčila.

Dej: Autorka si vybrala hlavnú zápletku, ktorá je už strašne klišé a doplnila ju svojou fantáziou. Aj keď sa niektorým už táto zápletka nepáči, ja som romantický typ, takže mne osobne sa páčila. Znovu sa v tejto knihe stretávame s "chudobným" dievčaťom, ktoré to má v živote ťažké. Potom stretne princa na bielom koni a prejdu si veľa prekážkami, ale nakoniec budú spolu. Bla..bla..bla.. Takto by to hovoril niekto, komu sa táto kniha nepáčila (čo ja určite nie som). Možno by mal vo väčšine pravdu, ale Gail dala príbehu dušu, ktorá stojí za to. Dej sa odohráva v NY, kde sa mladá Emily po matkinej smrti presťahuje spolu so svojim priateľom Dillonom, ktorý jej bol posledné mesiace najväčšou oporou. Všetko vyzerá byť na najlepšej ceste a Emily chce začať odznovu. Aj keď chce byť učiteľka, najskôr sa zamestná v reštaurácií, kde stretáva bohatého Gavina, ktorý jej pomotá hlavu. Po niekoľkých stretnutia, na ktorých jej Gavin dvorí, sa obaja dozvedia, že Gavin je dobrý priateľ priateľa Emily- Dillona. Emily je zúfalá. Vyhrá rozum a zostane z Dillonom, alebo podľahne túžbam jej tela a začne si z Gavinom. Kto nakoniec získa jej srdce?

Postavy: Postavy sú slabším článkom tento knihy. Hlavnú postavu Emily som si chcela strašne obľúbiť. Snažila som sa celú knihu, ale bohužiaľ to nešlo. Nesadli mi na nej jej vlastnosti, charakter a činy, ktoré robila. Na začiatku knihy bola neutrálna a ja som sa s ňou síce nestotožnila, ako v iných knihách, ale jej príbeh sa dal čítať. Ako kniha išla ďalej, stále som nad ňou krútila hlavou a na konci som dúfala, že jej niekto treste panvicou po hlave. Keď niečo spravila, alebo povedala, hneď som si hlave kričala buď "Čože?!", alebo "Zbláznila si sa? Čo robíš?" Dúfam, že autorka na nej v pokračovaní zapracuje oveľa viac. Gavin bol postava, ktorú som mala v knihe najradšej. Aj keď mal aj on svoje muchy, dali sa prehliadnuť. Páčilo sa mi na ňom, ako sa o Emily snažil a išiel si za tým. Jeho myšlienky a scény v knihe som strašne rada čítala a podľa anotácie na pokračovanie knihy som sa dozvedela, že by mohlo byť z väčšej časti o ňom. Čo som stráášne rada. Aj keď som im to s Emily fakt priala, na konci som sa chcela vopchať do knihy a ukradnúť si jeho srdce ja. Čo sa týka Dillona (budem ho volať jednoducho Dilino a blbec), vôbec som ho nemala rada. Bóóže, ako som ho len ja nemala rada. Aj keď viem, že sa v ďalšom pokračovaní knihy určite objaví, najradšej by som ho zabila holými rukami. Možno si aj on našiel svojich fanúšikov (čo silno pochybujem), ja som v tej druhej skupine.

Môj celkový dejem: Stretnutie nie je najlepšia kniha, akú som čítala. Stojí však za to, aby si ju prečítal každý, kto má rád romantické žánre. Aj keď najväčším negatívom knihy sú podľa mňa postavy, dalo sa cez ne prekusnúť a knihu si vychutnať. Gail zvolila štýl písania, s ktorým sa stretávam menej často, ale dal sa zvládnuť. Knihe dávam 4 sovičky a teším sa na 7.7.2015, kedy vyjde pokračovanie s názvom Pulz.

MOJE HODNOTENIE:

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Za každý komentár zo srdca ďakujem!