17. marca 2015

Stephanie Perkinsová- Lola a kluk od vedle

Počet strán: 328 strán
Jazyk: český jazyk
Rok vydania: 2013
Vydavateľstvo: CooBoo

Anotácia:
Začínající návrhářka Lola Nolanová nevěří na módu… věří v kostýmy. Čím výraznější outfit, čím třpytivější, čím zábavnější, čím divočejší – tím líp. Ale Lola je přes neskutečné modely také hodnou dcerou a kamarádkou s velkými plány do budoucna. Všechno je perfektní (včetně jejího sexy přítele rockera), dokud se do sousedství nevrátí obávaná dvojčata Bellova. Calliope a Cricket. Hlavně Cricket, nadaný vynálezce, který zrovna vystoupil ze stínu slavné sestry.

Stephanie Perkinsová je autorka knihy Polibek pro Annu, ktorá sa mi strašne páčila. Čítala som ju už dávno, ale len pred pár dňami som sa dostala k jej ďalšej knihe. Z môjho pohľadu môžem povedať, že Lola a Cricket si moje srdce získali viac, ako Anna a Étienne. 

Kniha vás dostane svojou krásou, ľahkosťou a originálnym dejom, ktorý sa mi neskutočne páčil. 

Lola Dolores Nolanová bola hlavná hrdinka, u ktorej som si myslela, že ju veľmi nebudem mať rada. Pri anotácií som si nedokázala predstaviť, ako by som mohla mať rada hrdinku, ktorá sa stále oblieka do rôznych kostýmov a parochní. Zo začiatku sa mi to nepáčilo, ale nakoniec som si na jej štýl zvykla. Autorka chcela asi hrdinku zviditeľniť, čo chápem, ale u mňa nezabodovala. Čo sa týka jej charakteru a správania, Lola mala svoje chvíle, keď som ju skutočne nechápala. V polovičke knihy však prišiel zlom a ja som si ju neskutočne obľúbila. 

Cricet Grahana Bell...strašne čudné meno....bol ten pravý "chlapec od vedľa". Už na začiatku som si ho obľúbila. Jeho charakter, správanie a aj činy ma mi páčili a autorke dávam plus za to, že vytvorila úžasného hrdinu. 

Cricet a Lola sa mi ako pár strašne páčili a ja som sa neskutočne celú knihu tešila, kedy KONEČNE budú spolu. Autorka si dáva čas, kým prišiel ten správny okamih, kedy ich dať dokopy. Knihu sme si skôr užili, keď z nich boli "priatelia". 

Čo sa týka vedľajších postáv, Max (frajer Loly) a Calliope (sestra Criceta) mi išli strašne na nervy. Autorka spravila fakt postavy, ktoré budete nenávidieť. 
Na knihe sa mi páčilo to, že autorka vybrala "rodičov" Loly dvoch gayov. Stretla som sa s tým v knihe prvý krát a strašne sa mi to páčilo.  

Skoro by som bola zabudla! V knihe sa objavili priatelia Loly- Anna a Étienne, ktorí s ňou robili v kine. Až teraz som si uvedomila, že to boli hrdinovia s knihy Polibek pro Annu. :D Hups...

A čo povedať nakoniec? Kniha je tá správna pre všetkých mladých, ktorý majú chuť na romantický príbeh na oddychový večer. Kniha sa číta strašne ľahko a nebude vás chcieť od seba pustiť. Kvôli autorke som teraz smutná, že nežijem v San Franciscu a nemám dom pri dákom chalanovi. :( Knihe dávam 4 sovičky. Mala svoje chybičky krásy.

MOJE HODNOTENIE:



4 komentáre:

  1. Lolu už mám doma a moc se na její čtení těším, pěkná recenze :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Skutočene ju odporúčam. :) Rýchlo sa do nej pusti :D Nebudeš sa chcieť od nej odtrhnúť.

      Odstrániť
  2. Lolu jsem četla nedávno a neskutečně mě zaujala, když jsem četla o Cricketovi, bušilo mi srdce a těšila jsem se, až o něm budeme vědět víc... :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Crixket bol môj miláčik a aj ja chcem, aby pri mne býval!!! :( :D

      Odstrániť

Za každý komentár zo srdca ďakujem!