26. júna 2015

Abeceda knihomoľa | O

Máme tu ďalší piatok, školský rok sa nám pomaly končí, v utorok dostaneme vysvedčenia (aspoň u nás) a je čas na ďalší príspevok do fantastického projektu Marky a Kristý - Abeceda knihomoľa. Tento piatok sa spolu pozrieme na písmenko O. Uvidíme, čo naň vymyslím. :D 

Okuliare
Ach ta...tak bežná vec a predsa má niečo s knihami spoločné. (teda ja si to aspoň myslím) Už je to dlhšie, čo sa mi zhoršil zrak a ja som musela začať nosiť okuliare. Pamätám sa, že keď som bola menšia, stále som ich nechcela nosiť, pretože som sa bála, že hnusne vyzerám, aj keď ich mám nosiť len doma pri čítaní a počítači. Roky prešli a ja som okuliare začala nosiť stále viac a viac. Teraz, keď som sa stala hrdou knihomoľkou, nedám na okuliare dopustiť. Bez nich ma už po dvoch stranách začnú bolieť oči a hlava. Preto nosím knihu a okuliare stále v taške, či už idem do školy, na vyšetrenie, alebo návštevu. Čo vy? Nosíte tento "doplnok" tiež? 



Oáza relaxu
Som na smrť unavená (zo školy, od doktora, z práce v záhrade) a jediné na čo myslím je, kedy si konečne sadnem. Stále keď s mamkou napríklad robíme niečo na záhrade a večer si konečne sadneme ku káve a televízoru, mamka si len vyloží nohy a nedokáže nič iné spraviť. Ja to však nedokážem. Stále si zoberiem do rúk nejakú knihu a začnem čítať. Mamka sa furt čuduje, že prečo čítam, keď som taká unavená. Ja to však nedokážem vysvetliť a prestaň. Knihy sú moja Oáza relaxu. Je jedno, ako veľmi som unavená. Knihy ma upokoja svojim príbehom, dejom a postavami. 



Otázky,...otázky,...otázky...!!
,,Aká to bola kniha?" 
,,Páčila sa ti?"
,,Prečo si furt kupuješ knihy? Nemáš ich veľa?"
,,Prečo toľko čítaš?"
,,Poradíš mi nejakú skvelú knihu?"
,,O čom je?"
Priznajme sa všetci tu a teraz! Kto počul aspoň jednu z týchto otázok? Keď som začínala čítať, bolo to aj celkom milé, že ma každý oslovoval a pýtal sa ma, o čom je daná kniha, alebo čo ma viedlo ku čítaniu. Postupom času si to však začínalo liesť na nervy a teraz som na to strašne háklivá. ,,Prečo čítam?" Pretože to milujem a baví ma to! Keby ma to nebavilo, tak asi nečítam a robím niečo iné. ,,Prečo toľko čítam?" Znovu...LEBO MA TO BAVÍ,,Prečo si furt kupuješ knihy? Nemáš ich veľa?" Nie nemám! Keby si čítal, vedel by si, že kníh nikdy nie je dosť. A že ti mám poradiť nejakú knihu? Ako viem, aký žáner máš rád? Každý ma iný vkus. A o čom je daná kniha? Veď ťa v škole učili čítať! Vypni na chvíľu Facebook, sadni si na zadok, otvor knihu a ČÍTAJ! 



Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Za každý komentár zo srdca ďakujem!