18. júla 2015

James Patterson, Emily Raymond- Prvá láska | Na prvú lásku sa nikdy nezabudne...

Počet strán: 224 strán
Jazyk: slovenský jazyk
Vydavateľstvo: CooBoo
Rok vydania: 2015

Anotácia:
Čo môže byť vzrušujúcejšie, než výlet naprieč krajinou – navyše so svojou životnou láskou? Užívať si dni plné slobody, jesť nezdravé jedlá, ocitnúť sa na večierku plnom hviezd, oddávať sa adrenalínovej jazde... a možno zopárkrát prekročiť zákon? Jediný háčik môže byť v tom, ak váš milovaný spolupáchateľ netuší, že by ste ho pri tom najradšej držali za ruku a bozkávali. Presne na takéto dobrodružstvo sa vydá Axi so svojím kamarátom Robinsonom. No nečakajte bezduchú love story – rozprávky už vyšli z módy, život nie vždy beží podľa plánu a vždy sa môže objaviť niečo, pred čím sa jednoducho nedá utiecť...




Obálka knihy: Vážne nezvyčajná obálka. Aj keď sa volá kniha Prvá láska, autori obálky nestavili na bozkávajúci sa pár a to sa mi vážne páči! Táto obálka sa ku knihe skutočne hodí a nemám jej čo vytknúť. Dávam jej plný počet bodov!


,, Neboj sa," upokojil ma. ,,Hoci to vyzerá ako útes, v skutočnosti je to kopec a ceste smeruje hore, nie nadol."
Ešte aj v snoch bol optimista.

Táto kniha sa u mňa dostala na ten výnimočný zoznam, na ktorom sú knihy, ktoré si proste musím kúpiť, nech sa deje čokoľvek a aj keď nemám peniaze. Na Prvú lásku som sa neuveriteľne tešila, keďže viete, že milujem romantické knihy. Keď mali na Albatrosmedia zľavy a poštovné zadarmo, neváhala som ani sekundu a hneď som si ju objednala. Čo na ňu nakoniec hovorím? 

Na knihe ma prekvapil fakt, že je napísaná šesťdesiat osemročným Jamesom Pattersonom a o väčší kus mladšou Emily Raymond. Nedokázala som si predstaviť, ako tak starý autor dokáže napísať príbeh o láske určený mladej generácií. Musím sa priznať, že sa mu kniha vážne vydarila a ja na ňu nenachádzam slová (samozrejme, len tie pozitívne!). Prvá láska je správna kniha na letné čítanie.


,,Dobré ráno, vstávame," zaspievala som. Otvoril oko a ukázal mi prostredník. 
Každý nie je ranné vtáča.

Ako si už v anotácií môžete všimnúť, dej knihy sa točí okolo dvoch postáv, Axi a jej najlepšieho kamaráta Robinsona, ktorý jej ukradol srdce a ani si to neuvedomil. Axi má už dosť byť DD (dobré dievča) a rozhodne sa pre výlet naprieč krajinou. Samozrejme pri tom nemôže chýbať Robinson. Kniha je písaná z pohľadu Axi a zachytáva ich výlet, na ktorom sa stanú rôzne dobré, ale aj zlé veci. Autori stavili na písanie krátkych kapitol, kde v každej kapitole zachytávajú nejaké dobrodružstvo. Kniha je rozdelená na epilóg, dve časti a prológ. 
Ak mám povedať pravdu, prvá časť knihy sa mi čítala úplne ľahko. Strany som pretáčala jedna radosť a príbeh šiel rýchlo dopredu. Druhá časť však bola zlomová. Autori ma vážne prekvapili a ja som mala na začiatku druhej časti otvorené ústa dokorán a nechápala som, čo sa deje

Axi a Robinson boli hlavné postavy, ktoré si podľa mňa každý len zamiluje. Neviem nájsť nič, čo mi na nich vadilo. Každý mal svoj charakter a vynikajúco sa dopĺňali. Axi chcela vo svojom živote konečne zažiť niečo vzrušujúce a pritom jej nemohla chýbať jej tajná láska Robinson- chalan, ktorý je úplne zbláznený do áut. On bol vážne zlatý a milovala som ho. Jediné, čo mi vadilo na Axi bolo, že v druhej časti časti netlačila viac na Robinsona. (SPOILER! Ak bol tak vážne chorý, ja by som ho do tej nemocnici dotiahla aj za vlasy.)

Prvá láska je kniha, ktorá rozpráva krásny príbeh lásky medzi dvomi mladými ľuďmi, s ktorými sa však osud zahrá. Kniha je vynikajúca pre letný oddych. Ja sama som po prečítaný knihy ostala rozcitlivená a ešte dlho na ňu budem spomínať. Knihu odporúčam každému, kto má aspoň trochu rád romantické knihy.
Čo sa týka hodnotenia, tentokrát musím hodnotiť dvakrát. Podľa môjho názoru bola kniha vynikajúce napísaná a ja som si ju strašne obľúbila. Určite ju ešte niekedy aspoň 3-krát prečítam a preto jej dávam plný počet, teda 5 sovičiek!
Keď si ju však porovnám s ostatnými knihami, ktoré som prečítala, Prvá láska je príjemná kniha, ktorá je zlatá stredná cesta. Takže 3 sovičky.
PS: Vážne netuším, čo som jej za hodnotenie mala dať, preto som to takt vysvetlila. :)

MOJE VLASTNÉ HODNOTENIE:


CELKOVÉ HODNOTENIE:


2 komentáre:

  1. Prvá polovica veľmi rýchlo ubiehala, to máš pravdu. Očakávala som niečo iné, no milo ma to prekvapilo :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Aj ja som očakávala nejaký veľký príbeh prvej lásky, ale všetko sa to inak vyvynulo. Aj tak to podľa mňa bola nádherná kniha. :)

      Odstrániť

Za každý komentár zo srdca ďakujem!