18. decembra 2014

Collen Hoover- Život jedna báseň

Počet strán: 288 strán
Vydavateľstvo: Ikar
Jazyk: slovenský jazyk
Rok vydania: 2014

Anotácia: 
Laykenini rodičia sa nevedeli dohodnúť: matka ju chcela pomenovať Layla podľa piesne Erica Claptona, otec navrhol meno Kennedy, podľa Kennedyovcov- hociktorého z nich. Kompromisom vzniklo meno Layken. Dnes už má dievča osemnásť, končí strednú školu a ocitne sa v novej životnej situácii: otec umrel a matka aj brat potrebujú jej pomoc. Navonok pôsobí pokojne a vyrovnane, no v skutočnosti trpí a stráca nádej v budúcnosť.
Celá rodina sa z finančných dôvodov presťahuje na druhý koniec krajiny, do Michiganu. Tu sa Layken zoznámi s príťažlivým dvadsaťjeden ročným susedom Willom s veľkou vášňou pre slam poetry, slamovanie. Aj on sa stará o mladšieho súrodenca. Veľmi skoro sa medzi nimi vytvorí mocné puto a Laykenin život odrazu dostáva novú iskru.
Po nádhernom prvom rande mladý pár čaká ohromujúce zistenie. Musia sa vyrovnať nielen so silami, ktoré ich k sebe priťahujú, ale najmä s tými, ktoré ich chcú od seba odtrhnúť. Ďalší úder na seba nedá dlho čakať, ale tentoraz sa Layken nemieni vzdať tak ľahko. A kde chýbajú obyčajné slová, svoje city monžo najlepšie vyjadriť veršami...


"Nájdite rovnováhu medzi rozumom a srdcom."

 Znovu som sa pustila do novej knihy (novej, ako novej. U nás vyšla len tento rok) od mojej obľúbenej autorky. Na knihu som sa skutočne tešila. Čítala som od nej knihy Beznádejná a Maybe Someday, ktoré sú u mňa na najvyšších miestach v rebríčku obľúbenosti. (A Maybe Someday je moja srdcovka- čo už asi viete). Takže aj do tejto knihy som sa púšťala s radosťou a verila som, že Collen ma nesklame ani tentokrát a môžem sa tešiť na silný príbeh o dvoch ľuďoch, ktorý sa mi určite zapáči. 

Takže....knihu som si obstarala pred niekoľkými dňami a počas dvoch dňov som ju prečítala. Trochu ma sklamala, že je kniha taká krátka. Príbeh bol skutočne pekne vymyslený a niektorým postavám sa mohol dať väčší priestor. Ale nevadí. Knihu autorka napísala jej štýlom, ktorý sa mi páči, oddýchnete si pri nej, ale nedokážete ju pustiť z rúk (hlavne v druhej polovici knihy).


"Posúvaj svoje hranice. Na to sú."

Príbeh je o mladej Layken, ktorá má v rodine smutné obdobie. Práve jej zomrel otec, matka sa zmenila a kvôli finančným dôvodom musí jej rodina odísť z domu, kde vyrastali. Presťahujú sa na druhý koniec krajiny, do Michiganu, do mesta s počasím, na ktoré Layken nie je vôbec zvyknutá. Prvý deň pri sťahovaní rodina spoznáva svojich susedov. Jej mladší brat si hneď nájde najlepšieho priateľa, ktorý mu pomôže v tom najhoršom období. Spoznávajú aj jeho staršieho brata- Willa. Layken sa zdá až príliš príťažlivý a počas krátkeho okamihu medzi nimi preskočí iskra, ktorá sa už nedá uhasiť.  Nakoniec sa ocitnú na prvou rande, ktoré sa koná v bare a Layken spoznáva Willovu vášeň- slamovanie. To, o čom ešte nikdy nepočula. Zapáči sa jej to a nedokáže uveriť, ako ľudia vedia vyjadriť city. Po ich prvom rande však nastáva tvrdá realita. Layken osud dáva za sebou tvrdé rany, ktoré nečaká a nevie, ako sa s nimi bojovať. 

Layken...(to meno som musela opravovať asi 2-krát, kým som ho dobre napísala :D) bola hlavná hrdina, ktorú som si obľúbila hneď na začiatku. Obyčajné milé, starostlivé dievča, s ktorou sa osud nemazná. Páčilo sa mi jej rozmýšľanie a konanie. V jednom prípade som ju moc nechápala. (keď sa nechcela zhovárať s matkou).

Čo sa týka Willa...strašne sa mi páčil. Obľúbila som si to, ale...ach ta...Asi v polovičke knihy som totálne nerozumela jeho chovaniu. (aj keď sa to na konci vysvetlilo.) Nepáčilo sa mi, ako odstrkoval od seba Layken. Aj ja by som bola zmätená, keby svoju náladu menil každých 5 minút. Ale keď sa to na konci vysvetlilo, usmievala som sa ako dieťa na Vianočný stromček a tešila som sa, kedy si padnú do náručia. 

Knihu odporúčam každému, kto hľadá oddychový a romantický príbeh s poéziou, ktorá je skutočne zaujímavá. Ja som si ju zamilovala a jednu som si dokonca prepísala aj do zošitu z matiky. (hups.. :D ) Príbeh mi troooošku (veľmi :D ) pripomína seriálový pár.  Aj tak som sa do neho zamilovala, aj keď je kniha ako všetky ostatné romantiky. :)
Čo

1 komentár:

  1. Túto knihu som už čítala. A keďme písali úvahu presne túto myšlienku som použila : Posúvaj hranice ďalej veď na to sú :D
    Kniha sa mi páčila aj keď koniec mi celkom pripadal smutný.
    Pekná recenzia :D
    Link na moj blog :D http://nikoletta-s-world-of-books.blogspot.sk/

    OdpovedaťOdstrániť

Za každý komentár zo srdca ďakujem!