19. februára 2015

Jennifer L. Armentrout- Obsidian

Počet strán: 400 strán
Jazyk: anglický jazyk (čítané po česky)
Vydavateľstvo: Entangled Publishing
Séria: Lux
Rok vydania: 2012
Kniha nie je preložená v žiadnom českom a slovenskom vydavateľstve, ja som ju čítala ako elektronickú knihu preloženú na internete.

Anotácia:
Presťahovať sa na začiatku roku stojí na prd. Keď sme sa presťahovali do Západnej Virgínie tesne pred začiatkom posledného ročníka strednej školy, musela som prekusnúť ten ich výrazný prízvuk, mizerné internetové pripojenie a veeeeľa nudy...pokým som nestretla môjho sexy suseda- je úchvatne vysoký a tie jeho tajomné zelené oči! Všetko by sa mohlo zlepšiť. A potom prehovoril.
Daemon je neznesiteľný. Arogantný, Na zabitie. Nevychádzame spolu. Absolútne vôbec. Ale keď ma napadne cudzinec a Daemon mávnutím ruky doslova zamrazí čas, no, stane sa niečo neočakávane. Ten sexy mimozemšťan od vedľa ma označí! Počuli ste dobre. Mimozemšťan. Ukáže sa, že Daemon a jeho sestra majú plný vesmír nepriateľov, ktorí idú po ich schopnostiach a Daemonov dotyk ma rozžiari ako hlavnú ulicu vo Vegas. Jediný spôsob, ako z toho všetkého vyviaznuť živá je držať sa blízko Daemona, pokým tie jeho mimozemské triky zo mňa nezmiznú. Pokiaľ ho teda skôr nezabijem...

V.Y.N.I.K.A.J.Ú.C.E.!!! Iné slovo na túto prvú časť ani nemám. Knihu som už dlhší čas mala v čítačke a keďže mám teraz kopu elektronických kníh, povedala som si, že sa do nej konečne pustím. prvá časť ma uchvátila a ja som ju prečítala v rekordnom čase a už hltám druhé pokračovanie. Kniha nie je preložená a to je VEĽKÁ škoda. Podľa môjho názoru si táto séria zaslúži viac povedomia knihomoľov a každý by si ju mal prečítať. Neoľutujete...

Konečne autorka nepíše o otrepaných upíroch, vlkoch, čarodejniciach a iných nadprirodzenostiach, ktoré sú pomaly vo všetkých knihách. Autorka stavila na nový druh...mimozemšťanov, ktorých vykreslila úplne inak, ako sme na to zvyknutí. Žiadny zelení, malí, s veľkými hlavami, ktorí lietajú na tanieroch a kreslia kruhy v obilí. Títo sú priam sexy, vysoký, svalnatý a majú nádherné zelené oči! Myslím, že som sa zamilovala!

Dej sa začína vo chvíli, keď hlavnej hrdinke Katy zomrie otec a jej matka potrebuje začať odznova. Presťahujú sa na nové miesto, ktoré však Katy vôbec neschvaľuje. Nie je zvyknutá na studené počasie a mizerné internetové pripojenie....proste koniec sveta. (to ešte nebola v našej dedine -_- ) Zdá sa, že sa všetko obráti úplne o 180°, keď sa ju matka pošle zoznámiť sa so susedmi a dvere jej otvorí Daemon. Najsexy chalan, akého videla. Vysoký, krásne vlasy a TIE OČI! Katy sa cíti ako v nebi, až kým Daemon neprehovorí a od tej chvíli si Katy pripadá ako v pekle. Arogantnejšieho a mizernejšieho človeka nikdy nestretla. Jeho sestra Dee je však úplný opak. Katy a Dee sa stanú najlepšími priateľkami, aj keď s tým Daemon nesúhlasí- čo Katy nechápe. Priatelia Dee a Daemona sa ku Katy správajú zle a odstrkujú ju a ona tomu nechápe ešte viac. Až do chvíľ, keď ju Daemon zachráni pred cudzincom a pred kamiónom. Konečne si poskladá kúsočky skladačky dokopy a zistí veľké tajomstvo o jej susedoch a o polovičky mestečka. Čakajú ju chvíle nebezpečenstva, priateľstva, nenávisti, ale dokonca aj LÁSKY.


Ako som už povedala, prvá časť tejto série ma uchvátila a ja sa teším na jej pokračovania. Čo sa týka postáv. Stretla som tu všetky kategórie: miláčik, ňuňu, zlatá/zlatý, ježibaba, nenávidím ju/ho....atď. Myslím, že začnem hlavnými postavami, ktoré sú Daemon a Katy. Katy je baba, ktorá sa mi už od začiatku pozdávala. Čo sa týka kamarátstva, rodiny, alebo rozhodnutí, nemôžem jej nič vytknúť! Po dlhom čase som sa do dákej hrdinky zamilovala. Čo sa mi nepáči je, že si nevie vybrať, čo vlastne chce, čo sa týka Daemona. V jednej chvíli si hovorí, že ho má rada, bozkával ho, ale o sekundu, keď jej povie, že ju má rád ho nenávidí. Nepáči sa mi, že furt mu vyčíta to, aký na ňu bol zo začiatku. Každý raz dáko začne a hlavné je, že ju zachránil a dáka jej jasne najavo, že ju má rád. Dúfam, že jej to dôjde čo najskôr. Čo sa týka Daemona...moja nová knižná láska. Už na obal knihy dali neuveriteľne krásneho chalana, ktorý sa mi vryl do pamäte a jeho obraz ma sprevádza celou knihou. (čo sa mi tak často nestáva) Aj keď bol podľa Katy arogantný, ja som si jeho arogantnosť zamilovala. Zo začiatku som nechápala, prečo ju buzerujem hlavne čo sa jeho sestry týka a nechce, aby sa s ňou kamarátila, ale nakoniec som ho pochopila. Pod tou maskou drsného mimíka (milujem toto oslovenie,č o vymyslela Katy :D ) sa skrýva chalan, ktorý ochraňuje to, čo miluje. Autorka spravila skutočne jedinečného hrdinu a jedinečný knižný pár. Postavu, ktorú som si tiež zamilovala bola Dee. Furt som sa tešila na pasáže knihy, keď  bola na scéne. Milujem jej rozmýšľanie a jej povahu. Postavu, ktorú som z duše nenávidela je Ash. Koniec debaty. 
Strašne sa teším, ako autorka bude pokračovať v príbehu v ďalších pokračovaniach knihy. Autorka touto sériou u mňa zabodovala na celej čiare a odteraz ju mám v mojom zozname najlepších autoriek. Má vynikajúci štýl písania, ktorý sa ľahko chápe a to je v tejto knihe dôležité. Niektorí autorky napíšu dáku informáciu tak zložito, že ju musím prečítať aj tri-krát, aby som ju pochopila. Jennifer všetky informácie vysvetlila tak jednoducho, že aj hlupák, ako som ja, tomu rozumie. 

Čo povedať nakoniec? Asi len to, že toto bola zatiaľ jediná recenzia, ktorú som písala strašne rada a preto som sa tak veľa rozpísala. Keby som mohla, budem pokračovať ešte dlhšie, ale to by sa vám určite nechcelo čítať. :D Určite napíšem recenzie aj na pokračovania. Knihu vám O.D.P.O.R.Ú.Č.A.M.!!!! Skutočne si ju prečítajte a zamilujete sa. Knihe nemôžem dať nič iné, ako plný počet sovičiek. <3

Tieto videá sem proste musím dať. <3




Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Za každý komentár zo srdca ďakujem!