6. decembra 2014

Kristin Cashore- Výnimočná

Počet strán: 411 strán
Jazyk: slovenský jazyk 
Rok vydania: 2009
Vydavateľstvo: Ediposs

Anotácia: 
Dej sa odohráva v krajine, kde sa rodia ľudia so zvláštnou schopnosťou, výnimočným obdareným. Ostatní sa ich boja, pohŕdajú nimi, alebo ich zneužívajú. Hlavná hrdinka románu Katsa bola obdarená schopnosťou, ktorou sama pohŕda. Je výnimočná na zabíjanie. Jej život ovláda strýko Randa, kráľ Middlensu. Mala zaňho vykonávať nekalú prácu, trestať, mučiť alebo zabíjať každého. kto sa mu znepáči. Keď sa po prvý raz stretla s princom Poom, ktorý bol obdarený schopnosťou bojovať, nemala ani tušenie, ako sa zmení jej život. Nikdy by jej ani na um nezišlo, že sa stane jeho priateľkou. 
Nikdy by si ani nepomyslela, že sa dozvie celú pravdu o svojom výnimočnom nadaní, príšernom tajomstve, ktorým by dokázala zničiť všetkých sedem kráľovstiev. 

Na túto knihu som narazila v jednej skupine na FB a rozhodla som sa, že jej nám šancu. Obsah bol strašne pútavý a obálka ma strašne priťahovala. Netuším, či to je kvôli zaujímavej farbe, krásnej dýke, alebo trochu strašidelnému modrému oku, ktoré sa na vás pozerá a našepkáva vám, že máte knihu otvoriť a prečítať si ju. Som strašne rada, že som si knihu kúpila (teda vymenila), pretože som našla jedinečnú knihu, ktorá odteraz patrí k mojim TOP knihám. 


Katsa je netypická hlavná hrdinka. Už na prvých stránkach človeka presvedčí o svojom nadaní a o tom, aká je silná. Jej strýko Randa- ktorého som fakt nenávidela už v obsahu knihy- ju využíva ako svojho zabijaka, ktorý pre neho robí špinavú prácu. Preto má Katsa vo svete zlé meno a všetci sa jej boja a nedokážu sa jej pozerať do očí. Má však svojich verných priateľov, ktorým sa zdôveruje a vykonáva všetku prácu. Hlavný dej sa začne, keď vyslobodia zo zajatia starého muža. Katsa netuší, prečo mu pomáhajú, ale vie, že ak mu nepomôžu, určite umrie. Pri tomto čine sa stretne s princom Poom, ktorý ju prekvapí svojou farbou očí a tým, ako sa vie proti nej brániť. 

Po...ach Po. Je to hrdina, ktorého si obľúbite určite. Má zmysel pre humor, je úžasný bojovník a prišiel nájsť svojho starého otca, ktorého uniesli. Pri tejto výprave stretne Katsu, pre ktorú je ideálny súper a Katsa ho fascinuje. Je iná, ako ju všetci opisujú. Stačí pár dní a nájdu si spoločné témy a stanú sa s nich priatelia. 

Druhý problém knihy nastáva, keď Katsu už nebaví, že musí robiť pre svojho strýka špinavú prácu a mučiť, zabíjať, alebo biť ľudí, ktorí sa na neho len hnusne pozrú. Vzoprie sa a nesplní jeho príkaz. Vie, že to bude mať zlé následky, ale takisto vie, že jej nedokáže ublížiť. Po tom, čo si vymenia veľa zlých slov, Katsa odchádza s Poom na cestu, kde Po hľadá dôvod, prečo a kto uniesol jeho starého otca. 

Na tejto ceste sa spolu ešte viac zblížia a Katsa si bude musieť zvyknúť na tajomstvo, ktoré sa o Poovom obdarený dozvedela. Ich cesta bude veľmi ťažká a konečne si uvedomia, čo k sebe cítia. 
Kniha sa mi straaaašne páčila. Zamilovala som si hlavných hrdinov a kvôli autorke som všetko prežívala s nimi. Spravila mi skutočne šok na posledných stránkach kvôli tomu, aký osud spravila Poovi. Aj tak knihu každému odporúčam!!  <3

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Za každý komentár zo srdca ďakujem!