9. apríla 2015

Amy Plum- Pobozkaná mesiacom

Počet strán: 336 strán
Jazyk: slovenský jazyk
Vydavateľstvo: Motto
Rok vydania: 2014
Séria: Šestnásťročná

Anotácia:
Život Kate Mercierovej sa po smrti jej rodičov zmenil od základu. Spolu so sestrou sa presťahovali do Paríža, kde bývajú u starých rodičov. Kate si tu našla priateľa, ktorý ale nie je obyčajným smrteľníkom: Vincent je revenant. Vďaka Vincentovi spoznáva Kate očarujúci svet, v ktorom si nájde verných priateľov. Toto nové prostredie je však tiež plné nebezpečenstva: osudom revenantov je totiž zachraňovať ľudí a bojovať proti zlým bytostiam.

Obálka knihy: Musím povedať, že prvá obálka sa mi páčila oveľa viac. Aj keď tam konečne nedali tú lepku, ktorú som nechápala a vymenili ju za krásnu červenú ružu, niečo sa mi na tej obálke nepáči. Asi je to to, že zase dali na obálku sediace dievča a jediné, čo sa na nej zmenilo je, že je na inej strane a má o čosi viac sklopenú hlavu. Páči sa mi, aké farby vybrali-tmavomodrú a červenú, ktoré milujem. Pozadie sa mi k tými farbám páči, ale viac ma zaujalo pozadie pri prvej knihe. Preto dávam  obálke solídne 3 body z 5. :)

Hneď ako som dočítala prvú časť, som sa pustila do jej pokračovania. Aj keď sa prvá časť skončila normálne a autorka všetko pekne zakončila a nemuseli sme zostať v šoku, čo bude ďalej, musela som vedieť, aký príbeh Amy napíše ďalej. Jednotka sa mi veľmi páčila a preto som sa pustila s radosťou do druhej časti.

Musím hneď na začiatok napísať, že prvá kniha sa mi páčila o čosi viac. Amy dala aj to tejto knihy všetko, čo sa mi páčilo, ale...dej ma nezaujal tak, ako pri prvej knihe.
Ako sme sa dozvedeli v prvej časti, Kate sa ocitla vo svete nadprirodzených, keď sa na prvý pohľad zamilovala do záhadného Vincenta, ktorý skrývam veľké tajomstvo- je totiž revenant. Na konci prvej knihy sme si mohli prečítať, ako si spoločnými silami poradili s obávaným vodcom numov, Lucasom. Aj keď sa zdá, že ich problémy skončili, rozpútala sa vojna medzi revenantmi a numami.

Dej bol ako tak v pohode, bavil ma rovnako ako v prvej knihe, ale zaujal ma menej. Stále som čakala, kedy niekto na Kate, alebo Vincenta zaútočí a začne sa poriadni boj, ale na to som musela čakať skoro 300 strán. Čo celú knihu zachránilo bola hlavná hrdinka Kate, ktorú som si neuveriteľne obľúbila a asi si ju zapíšem medzi moje najobľúbenejšie hrdinky. To sa však nedá povedať o ostatných postavách...

Ako som už spomínala...Kate som v tejto knihe neuveriteľne milovala. Páčili sa mi jej činy, charakter a zmýšľanie. Bolo to pre ňu skutočne ťažké vedieť, že raz za mesiac musí svojho milovaného vidieť na tri dni "mŕtveho". Čo ju však hnevalo najviac bolo, že zachraňuje životy a pri tom môže "umrieť". Aj keď to bolo pre Kate ťažké, dokázala sa vzoprieť a ísť na vlastnú päsť hľadať odpovede, liek, alebo hocičo, čo Vincentovi pomôže. Autorke za Kate fakt tlieskam.
Čo sa týka Vincenta, pár krát by som ho z chuti vyfackala, alebo ho poriadne udrela kvôli jeho činom. V prvej knihe som si ho obľúbila, ale v tomto pokračovaní som ho mala rada menej. Aj keď miloval Kate- skutočne to na ňom bolo vidno, nenechal si od nej poradiť a sám robil niečo, čo bolo nebezpečné a ubližovalo mu to. Vtedy by som ho riadne udrela, nech sa spamätá.
Z vedľajších postáv som si obľúbila sestru Kate Geogiu a Julesa. Čo sa týka novej kamarátky Kate- revanantky Violette, už od začiatku mi bola nesympatická a keď na konci všetkých podrazila, ani
som sa nečudovala.

Na koniec knihy si dala autorka naozaj záležať a ja preklínam, že na slovensku ešte nevyšla posledná časť a asi ani nevyjde. Skutočne som zvedavá, ako sa to všetko skončí. Keďže som dala prvej časti krásne 4 sovičky a keďže sa mi táto kniha páčila menej, dávam 3 a pol sovičky. Knihu vám aj tak odporúčam.

MOJE HODNOTENIE:

Kam ďalej?
Prečítajte si recenziu aj na prvý diel tejto fantasy trilógie- Očarená nocou

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Za každý komentár zo srdca ďakujem!