20. februára 2015

Jennifer L. Armentrout- Onyx

Počet strán: 416 strán
Jazyk: anglický jazyk (čítané po česky)
Rok vydania: 2012
Vydavateľstvo: Entangled Publishing
!! Kniha nie je preložená v žiadnom slovenskom vydavateľstve. Preklad nájdete len ako amatérsky preklad na internete. !!

Anotácia:
Byť pripútaná k Daemonovi Blackovi naštve...
Vďaka jeho mimozemským čarom je mi Daemon odhodlaný dokázať, že jeho city ku mne sú viac ako produkt nášho bizarného spojenia. A tak som ho odpískala aj keď je v týchto dňoch skôr milý, ako chladný. Ale máme väčší problém...
Niečo horšieho ako Amur prichádzajúci do mesta...
Ministerstvo obrany je tu. Ak niekedy zistia, čoho je Daemon schopný a že sme spojený, tak som stratená. Ako on. A potom je tu ten nový chalan v škole, ktorý má svoje vlastné tajomstvá. Vie, čo sa mi stalo a môže pomôcť, ale aby mohlo, musím klamať Daemonovi a držať sa od neho ďalej. Ako keby to bolo možné. Navzdory všetkému zdravému rozumu sa do Daemona prepadám. Tvrdo. 
Ale potom sa všetko zmení...
Videla som niekoho, kto by nemal byť živý. A musím to povedať Daemonovi, aj keď viem, že nikdy neprestane hľadať, pokým nenájde pravdu. Čo sa stalo s jeho bratom? Kto ho zradil? A čo od neho DOD chce- a čo od nás?
Nikto nie je tým, kým sa zdá. A nie všetci prežijú klamstvá...

Pokračovanie série, do ktorej som sa strašne zamilovala. Recenziu na prvý diel som pridala SEM a vy ste si mohli prečítať môj názor na dej, postavy a nápad autorky. Prvej časti som nemohla nič vytknúť a hneď som bežala čítať druhý diel a tešila som sa na Deamona a Katy. Priznám sa....druhý diel mal niekoľko mínusom, ktoré ma sklamali a najviac ich mala hlavná hrdinka KATY. 


Poďme sa zoznámiť s dejom. Dej končí tam, kde prvá kniha skončila. Na sériách sa mi to páči, pretože mi nič neujde. Na konci prvej časti sme čítali, ako Katy bojovala s Amurom a bola smrteľne zranená a Daemon ju vyliečil. Vtedy Daemon ani len netušil, čo sa kvôli tomu stane Katy. Keď Katy prekoná chorobu, všimne si, že sú s Daemonom spojený. Cíti, keď je pri nej blízko, keď prichádza a to ho nemusí ani vidieť. A najhoršie na tom je, že sa jej začnú diať čudné veci. Začne hýbať nábytkom tak, ako to dokáže Daemon, alebo jeho sestra Dee. Dee a Katy sa od seba vzďaľujú. Každá má vlastne problémy a Katy sa nechce držať v blízkosti Dee, kým sa všetko nevyrieši. Potom prichádza na scénu Blake- nový chalan v škole, ktorý si prisadne na hodine biológie ku Katy a zblíži sa s ňou. Katy má konečne pocit, že je obyčajné dievča, až kým nezistí, že Blake je rovnaký ako ona- jeho najlepší kamarát ho vyliečil. Chce Katy pomôcť, čo sa Daemonovi, ale vôbec nepáči. Ako sa zachová Katy? Komu bude veriť? Čo má v pláne DOD a ako je možné, že videla dievča, ktoré má byť mŕtve?


Na tejto sérií sa mi páči to, že autorka hneď na začiatku vymyslela zaujímavú zápletku, ktorá prechádza všetkými knihami. Pridáva tam ďalšie veci, ale to hlavné sa nemení. Strašne ma prekvapilo, čo autorka vymyslela tým putom. Znovu nič otrepané, čo čítam pomaly v každej druhej knihe. Dávam autorke veľké plus. Čo sa týka kamarátstva medzi Dee a Katy, tak mi to bolo ľúto. Dee som mala s Katy strašne rada a nepáčilo sa mi, ako Dee od všetkého odstrkujú. Chápem Katy a Daemona- chceli ju od toho všetkého ochrániť, ale nikto by nechcel byť ten, čo o ničom nevie. Hneď som vedela, že sa na konci knihy niečo zlé stane. Autorka do príbehu nasadila novú postavu- chalana menom Blake, ktorého posadila na Bio pri Katy. Bolo to jasné, že na ňom bude niečo "magické". 

Radšej by som hneď prešla na postavy, ku ktorým nám najviac čo povedať, keďže dejom knihy sa nedá NIČ vytknúť. 
Začnem Daemonom. Autorka znovu nezaprela jeho typické chovanie a jeho humor, do ktorého som sa tam zamilovala v prvej knihe. Páčilo sa mi, ako bojoval o lásku Katy a snažil sa ju chrániť. Vedela som, že je to chalan na správnom mieste a páčili sa mi jeho myšlienky a konanie. 
Postava Dee mi v tejto knihe dosť chýbala. V prvej časti som si na ňu strašne zvykla a v druhej knihe som ju tiež očakávala. Na konci knihy mi jej bolo strašne ľúto.
Blake bol chalan, ktorý sa mi od začiatku nepáčil. Mala som na neho rovnaký názor, ako Daemon a vedela som, že nás ešte na konci knihy dáko prekvapí. To, čo sa stalo, som ale vôbec nezačala. To, že zabil frajera Dee, ma strašne nahnevalo. Bla...bla...vieme, že kecal, že to bola nehoda, ale to ho neospravedlňuje. 
Will- nenávidím ho! Furt mi na ňom niečo smrdelo. 
A nakoniec to máme Katy. Ach ta...v celej knihe bola u mňa na vážkach. Vedela som, že je to super baba a v prvej knihe som jej vedela vytknúť len niekoľko bodov, ale tu ich je viac. To, ako sa furt správala ku Daemonovi mi ešte doteraz nedáva zmysel. Milujem ťa, nemilujem ťa...a stále dookola. Nech sa dievča konečne rozhodne! 

Teším sa, ako bude príbeh pokračovať ďalej. Už som v polovičke tretej časti a vyzerá to skutočne zaujímavo. Koniec druhej časti priniesol veľké prekvapenie a tak dúfam, že autorka ma znovu prekvapí niečím novým. Knihu znovu odporúčam KAŽDÉMU. Dávam 4,5 sovičky- polovička dole kvôli Katy a niektorým postavám. Dej však dostáva plný počet ;)

MOJE HODNOTENIE:

2 komentáre:

  1. Séria Lux je jedná z mojich najobľúbenejších sérií a Jennifer je jednoducho skvostná :3 Ale ak mám byť úprimna po druhom diely to už išlo dole vodou a posledný diel som iba tak preskákala aby som vedela, ako sa to končí :/....ale inak pekná recenzia :D A Blake je jednoducho....ble :D Ale ešte si ho užiješ (ak si ešte ostatok série nečítala :D)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Som práve za polovičkou tretej časti a Dee a Katy mi začínajú liesť strašne na nervy. :/ A Blake? Tak som sa tešila, že konečne vypadol, ale on nie...on je ako magnetka a Katy je ľadnička. :D
      Aj tak Jennifer spravila zaujímavý dej. :3

      Odstrániť

Za každý komentár zo srdca ďakujem!