9. septembra 2016

Amanda Hocking- Séria Trylovia

Počet strán: 312+ 336+ 312 strán
Jazyk: slovenský jazyk
Vydavateľstvo: Fortuna Libri
Rok vydania: 2012- 2013
Počet dielov: 3

Anotácie:
Dedička: Keď mala Wendy Everlyová šesť rokov, jej matka sa ju pokúsila zabiť, lebo bola presvedčená, že je obluda. O jedenásť rokov Wendy zistí, že mama možno mala pravdu. Nie je tá, za koho sa považovala, a celý život sa jej rozpadá – a to všetko spôsobil Finn Holmes...
Prímerie: Keď sa Wendy Everlyová dozvedela pravdu – že je podhodenec, dieťa, ktoré príslušníci mocného trolského kmeňa Trylovia vymenili hneď po narodení, uvedomila si, že jej život už nikdy nebude taký ako predtým...
Boj o trón: Trylská princezná Wendy stojí pred osudovou voľbou. Trylov zachráni pred ich úhlavným nepriateľom iba vtedy, keď obetuje seba. Ak sa nevzdá Vitrom, jej ľud sa ocitne v krutej vojne proti neporaziteľnému súperovi. Rozhodne sa opustiť všetkých svojich blízkych, aby ich zachránila pre istou smrťou?

Ako som sa ku knihám dostala?: Asi každý poznáte výpredaje, ktoré má kníhkupectvo Gorila. Ja ich doslova zbožňujem, pretože už asi 3- krát som si tam našla skvelé knihy. Pri nedávnom výpredaji som si všimla túto sériu o Tryloch, o ktorej som síce nečítala recenzie, ale videla som ju spomínanú na veľa blogoch. Po prečítaní anotácie na prvý diel a pár recenzií som sa nevedela dočkať, kedy si ju konečne prečítam. Hneď v ten deň, ako mi séria prišla som sa do nej pustila. 

POZOR! Nasledujúci text obsahuje SPOILERY ku všetkým dielom série Trylovia! Snažila som sa nič šokujúce nenapísať, ale určite zistíte v mojich recenzách, kto sú skutoční rodičia Wendy a ak dej bude napredovať. Ak chete začať sériu len čítať a nechcete prísť o prekvapenia, prečítajte si len časť recenzie na prvý diel- Dedička.

Čo na knihy hovorím?:
Dedička:
Hneď po prečítaní prvých strán som sa do knihy zamilovala. Amanda má skvelý štýl písania, ktorý ma prinútil otáčať stranu za stranou a od knihy sa neodtrhnúť. Dej ma už od začiatku zaujal a bola som zvedavá, ako kniha bude napredovať. Ešte knihy som nečítala knihu o troloch, vždy som si ich predstavovala ako mini ľudí s ružovými vlasmi a starou pokožkou. Presne ako tie staré bábiky, ktoré moja mamka zbierala, keď bola malá. Kniha ma vážne prekvapila. Dej bol skvele premyslený, všetko mi dávalo zmysel a ak som niečomu nechápala, v knihe sa to vysvetlilo. 
Wendy mi bolo na začiatku ľúto. Asi nikto by nechcel zažiť, že ho vlastná matka chce zabiť. Keď som ju však spoznala, uvedomila som si, že je to silná postava, ktorá si dokáže stáť za slovom. Mala som ju počas celej knihy rada. 
Ďalšou dôležitou postavou bol "bocian" Finn. Už od začiatku sa mi pozdával a rada som čítala jeho spoločné scény s Wendy. Som zvedavá, ako sa ich spoločný vzťah vyvinie v ďalších dieloch. 
Amanda popracovala aj na vedľajších postavách, čo je podľa mňa veľké plus v tejto knihe. Mala som rada Matta, Rhysa a Willu. Kim a Elory som vážne neznášala. Má vôbec Elora trochu materinského cítenia?!

Prímerie:
Hneď, ako som skončila s čítaním Dedičky, tak som sa pustila do Prímeria. Kniha začína tam, kde sa prvý diel skončil. Wendy spolu s Rhysom utiekli z kráľovstva a ocitli sa znovu v starom dome Wendy. Tu sme mohli byť svetkami, ako sa Matt vyrovná z novými zisteniami, že jeho "sestra" je princezná Trylov a Rhys je jeho skutočný brat. Avšak...v tejto sérii sa vždy niečo deje a Wendy sa čoskoro znovu dostáva do nebezpečenstva.
Hovorila som, ako túto sériu milujem?! Znovu som sa od knihy nevedela odtrhnúť, čítala som ju do polnoci a ránio hneď, ako som vstala! Dej bol znovu perfektne premyslený, stále som sa dozvedela niečo nové, nové veci ma šokovali a vždy som čakala novú akciu. V tejto knihe sme sa mohli viac zblížiť s postavami- hlavne z vedľajšími a prbudli nám aj veľmi dôležité nové postavy. Prejdime si ich pekne poporiadku...
Wendy ma ani v tomto diely nesklamala a začína sa radiť medzi moje najobľúbenejšie hlavné hrdinky! Je múdra, silná, stojí si za slovom,snaží sa pomáhať. Ak sa stane kráľovnou, bude skvelá vodkyňa. (čo sa o jej matke nedá povedať.)
Keď sme už pri Kráľovnej...v tomto diely som si ju obľúbila o čosi viac. Začína som chápať, prečo je taká chladná a v niektorých častiach mi jej bolo ľúto. Aj keď nie je najlepšia matka pod slnkom, v kútiku srdca vidno, že chce pre Wendy len to najlepšie.
Finn... zdá sa mi, že sme si ho v tejto časti veľmi neužili a autorka ho stiahla trochu do úzadia, aby dala priestor novým postavám. Aj keď som hovorila, že som si ho obľúbila, nevadllo mi, že tam tak veľmi nebol.  Trochu ma v tejto časti štval, že o lásku k Wendy nebojoval tak, ako ona. Chápem, že nemohli byť spolu, ale...sakra, vždy sa v každej knihe nájde niečo, prečo môžu byť hrdinovia spolu. Som vážne zvedavá, ako to medzi nimi bude pokračovať.
Matta, Rhysa, Willu a Tovea sme si v tomto diely užili viac. A do každého som sa ZAMILOVALA!! Amanda vymyslela skvelé vedľajšie postavy, ktoré sérii pridávajú na genialite.
Loki je nová postava, ktorá sa síce mihla v prvom diely, ale bližšie sme ju mohli spoznať len tu. Bol proste skvelý!! Oblúbila som si ho hneď na začiatku. Aj keď nemal, tak pri každej príležitosti ochraňoval Wendy. Vždy sa objavil, keď som ho najmenej čakala a vždy som sa rozžiarila ako slniečko. Proste som sa do neho zamilovala! Teraz vážne netuším, ako sa to všetko skončí...

Boj o trón:
A je tu finále série! Strašne som sa na túto knihu tešila, keďže druhý diel sa skončil zaujímavo. Čo sa týka samotného deja, páčil sa mi asi najviac z celej trilógie. Mali sme možnosť čítať o čosi viac romantiky, boli sme svedkami viacerých zvratov a konečne nastal čas na veľký boj.
Ehm...podľa mňa veľmi veľký nebol. Amanda vytvorila vážne skvelú sériu a nevedela som sa dočkať boja medzi Wendy a jej otcom. Myslela som si, že tam bude o čosi viac akcie.
Wendy ma v tomto diely v niektorých častiach štvala. Našli sa situácie, v ktorých som nechápala jej správanie, alebo činy. Keď ju však má ohodnotiť podľa celkového dojmu, tak bola skvelá hlavná hrdinka.
Tentokrát začnem Lokim, ktorého MILUJEM!! (písala som to už, že? :D ) Skvelá mužská postava, ktorá do knihy priniesla tú správu dávku humoru. V tomto diely sme si ho užili omnoho viac, keďže sa ocitol pod strechou Wendy a jej kráľovstva. Milovala som jeho spoločné scény s Wendy a len tak skoro na neho nezabudnem.
Kráľovná bola nakoniec SILNÁ postava. V prvom diely som ju nenávidela, v druhom obľúbila a v treťom som si uvedomila, že ju mám rada. Ak keď bol jej osud tak trochu známy už v prvom diely sérii, bolo mi jej nakoniec veľmi ľúto.
Bola som vážne zvedavá, ako Amanda vymyslí dejovú líniu pre Finna. Síce sa mi v druhom diely prestal tak páčiť, ale vážne som bola zvedavá, ako to s ním dopadne.
Samozrejme, že nemôžem zabudnúť na vedľajšie postavy, ktoré boli v tejto sérií skvelé! Páči sa mi, ako si dala Amanda na vedľajších postavách záležať.

Podľa mojej dlheeeeeej recenzii na každý diel série asi viete uhádnuť, že toto bude pozitívne hodnotenie. Sériu odporúčam vážne každému, pretože o veľa prichádzate! Netušila som, že trolovia ma môžu tak zaujať a stanú sa jedným z mojich obľúbených fantasy bytostí.
Okrem pár častí, kde ma buď Wendy alebo Finn štvali nemám knihe čo vytknúť a dávam jej zaslúžených 5 sovičiek.

MOJE HODNOTENIE:

MOJA CELKOVÁ REAKCIA NA SÉRIU:

1 komentár:

  1. Knihy jsem četla asi před rokem a jsou milé, což je asi jediné pozitivní, co k nim mohu říct.

    OdpovedaťOdstrániť

Za každý komentár zo srdca ďakujem!