8. marca 2015

Rozhovor s Enjou Rúčkovou!

Som tak neskutočne šťastná, že Vám môžem poskytnúť na mojom blogu svoj prvý rozhovor s autorom. Strašne dlho som rozmýšľala, koho by som mala osloviť, ale nakoniec som si vybrala moju obľúbenú slovenskú autorku Enju Rúčkovú. Prečítala som od nej všetky knihy, ale vybrala som si ju hlavne preto, lebo som sa zamilovala do jej knihy Môj nevlastný brat, do ktorej som ako prvý krát investovala peniaze. Som rada, že mi Enja odpísala. Otázky sú ešte z Vianočnou tématikou. ;)
Enja Rúčková je okrem knihy Môj nevlastný brat (recenzia TU) autorka Čo koho do toho?, jeho pokračovania Očistný debekel, taktiež kníh Láska na dvoch kolesách, Most kolibríkov, Žuvačkový kráľ a jej najnovšia kniha je Karambol.
Nebudem to už zdržovať a poďme na rozhovor. :)

1. Čo vás najviac inšpiruje pri písaní kníh? 
Inšpiruje ma realita. Chodím po svete s otvorenými očami, pozorujem, počúvam, čítam. Niekedy stačí obyčajný rozhovor v autobuse, alebo odborný článok v novinách a už sa mi v hlave začne rodiť príbeh. :)


2. Ktorá kniha sa vám zatiaľ písala najťažšie a prečo?
Ani nie, že najťažšie, povedala by som skôr, že najviac ma potrápila kniha Most kolibríkov :) Tá kniha bola pre mňa výzva, zaťala som sa, že ju napíšem a hotovo. Preto som na ňu tak hrdá. :)A prečo? Kvôli téme: predpokladaný koniec sveta v roku 2012, kontrasty realita - sen, dobro - zlo, racionalita - iracionalita.

3. Máte obľúbené série, alebo samostatné knihy? Odporučíte nám nejakú?
Môžem odporučiť sériu, čo som čítala naposledy: Mesačné kroniky ("Cinder", "Scarlet") a Hraničiarovho učna od J. Flannigana. Vždy siahnem po knihach J. Grishama a S. Kinga. A momentálne sa chystám na "Havranie bratstvo".

4. Máte svojho obľúbeného autorka, ktorý vás inšpiroval? 
No, v puberte som hltala knihy E. Hemingwaya a S. Kinga. Myslím, že obaja ma inšpirovali a inšpiruje dodnes. :)

5. Aké je vaše obľúbené miesto na čítanie kníh a na písanie? 
Knihy čítam na gauči, alebo v posteli pred spaním. Vlastné príbehy píšem všade tam, kde ma kopne múza - naposledy pri obracaní palaciniek na kuchynskej linke. :) A keď nemám po ruke počítač,
nebránim sa zapisovaniu si myšlienok rukou.

6. Ako ste prežili Vianoce? Dostali ste kopu darčekov?
Moje Vianoce sú o mojich deťoch, nie o mne. Tak je to aj s darčekmi a všetkým, čo Vianoce tvorí. Všetko prispôsobujeme im. Tento rok ma však Ježiško prekvapil a doniesol mi digitálne piano. :)

7. A ešte posledná otázka: Na Slovenku práve napadla kopa snehu. Ste radšej za čítanie pri horúcom čaji a zababúšená v deke, alebo si radšej vychutnáte slnko v lete?
Mám rada každé ročné obdobie. :) Samozrejme, čítanie kníh pri čaji a v teple má svoje čaro. V lete nemám veľmi na čítanie čas - ako rodina ho trávime veľmi aktívnym spôsobom. :)

Skutočne veľmi pekne ďakujem za rozhovor a dúfam, že Vám ostatným ešte v budúcnosti nejaký prinesiem. :)

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Za každý komentár zo srdca ďakujem!