5. júla 2015

Alice Osemanová: Solitaire | Toto nie je žiadna love story...

Počet strán: 328 strán
Jazyk: slovenský jazyk
Vydavateľstvo: CooBoo
Rok vydania: 2015
Séria: -

Anotácia:
Pokiaľ by vám to napadlo, toto nie je žiadna love story. Volám sa Tori Springová. Rada spím a rada blogujem. Minulý rok – pred tým všetkým, čo sa stalo s Charliem a predtým, než som sa musela vysporiadať s maturitou a prihláškou na vysokú a faktom, že jedného dňa naozaj budem musieť začať s ľuďmi hovoriť – som mala priateľov. Všetko bolo úplne inak, ale to teraz skončilo. Teraz je tu Solitaire. A Michael Holden. Viem, o čo sa Solitaire pokúša, a Michael Holden je mi ukradnutý. Naozaj. Solitaire je skvelý debut mladej Alice Osemanovej, ktorej hlavná hrdinka Tori je cynická až do špiku kostí a autentická stredoškoláčka rovnako ako jej autorka.  (Zdroj)


Obálka knihy: Čo k nej povedať? V anotácií a dokonca aj na obálke je napísané, že kniha nie je žiadna love story, ale aj tak tam dajú veľké srdce, ktoré sa skladá z menších srdiečok, čo je pre mňa trochu čudné. Zvolili čiernu farbu obálky a písmo, ktoré sa mi celkom páči. Preto dávam 3/5 bodov.

Solitaire je kniha, ktorá zaujala väčšinu z nás hneď, ako vyšla. Už niekoľko krát som si ju chcela kúpiť, ale nakoniec som si to rozmyslela. Pred pár dňami som si ju v jednej skupine vymenila z nejakou babou a musím povedať, že kniha ma príjemne prekvapila. Veľmi som bola zvedavá na debut mladej autorky o ktorom sa písali zaujímavé recenzie. Priznám sa, že knihu som prečítala za jeden deň!

Sama neviem, či je to vekom autorky, ale štýl jej písania sa mi neskutočne páčil a sadol mi. Stránky sa otáčali jedna radosť. Čo ma na knihe zaujalo hneď pri anotácií bolo, že hlavná hrdinka bloguje. Každý, kto má blog vie, že je to náš malý vesmír, kde píšeme svoje myšlienky a nevieme naň dopustiť. Dej knihy sa mi páčil a som rada, že autorka stavila na nový príbeh, ktorý nie je otrepaný. Z môjho pohľadu nemôžem deju vytknúť nič, aj keď nie je perfektný. Na debut mladej autorky je však skvelý.

Čo mi na knihe vadilo bola najviac hlavná hrdinka Tori. Pri prvých kapitolách som ju mala celkom rada. Niektoré vlastnosti sme dokonca mali spoločné. Ako však išli kapitoly ďalej, ja som ju mala radšej menej a menej. Jej čudný pohľad na svet bo niekedy až príliš potiahnutý za vlasy. Bola to totálna pesimistka a aj keď som ňou niekedy aj ja, Tori by som za jej správanie niekedy zaškrtila. Poznám ľudí, z ktorých mám vždy bolesti hlavy a keď sa s nimi stretnem, prejde na mňa únava. Tori bola presne takáto hrdina. Nemôžem však povedať, že nemala svoje svetlé chvíle. Niekedy som ju chápala, ale bolo to veľmi málo krát.
Postava, ktorá ma prekvapila bola Michael Holden. Aj keď mi bol zo začiatku trochu čudný, keď ju stále prenasledoval, nakoniec som si ho z veľkej časti obľúbila. (určite viac, ako Tori) Nemyslite si, že je to skvele napísaná postava, ktorá rozbúchala moje srdce, ako pri iných knihách. Michael bol proste hrdina, ktorý do tejto knihy pridal správu "chuť".

Čo sa týka samotného Solitairu, autorka do knihy dala priam záhadu a ja som len čakala, kto je za všetko zodpovedný a prečo to všetko robí. Na konci som bola poriadne zmetená a podľa mňa bol koniec príliš rýchlo napísaný a všetko to VEĽKÉ, čo bolo cez celú knihu sa skončilo pol stranovým rozhovorom. Preto bol začiatok knihy lepší, ako jej samotný koniec.

Tu tejto knihe sa toho viac napísať nedá. Postavy boli v tejto knihe tie negatíva (hlavne hlavná hrdinka). Autorka by v jej ostatných knihách mala na hlavných hrdinoch viac zapracovať. Dej sa mi veľmi páčil, aj keď koniec knihy bol rýchli. Dávam 3 sovičky, čo je podľa mňa skvelé hodnotenie debutu! Ak si chcete oddýchnuť pri dobrom čítaní, určite vám túto knihu odporúčam.

MOJE HODNOTENIE: 
 


6 komentárov:

  1. Kniha mne zaujala už, když vyšla, ale čím víc na ní čtu recenze, tím víc mne to trochu odrazuje :( A nejsem si jistá, jestli si jí někdy přečtu. Tak uvidíme...

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ak ťa kniha už na začiatku veľmi nelákala, určite ti nebude chýbať, ak ju neprečítaš. :)

      Odstrániť
  2. Pěkná recenze :) Knihu mám doma už od Vánoc, ale vůbec jsem neměla chuť si ji přečíst. No a jestli je ještě hlavní hrdinka tak otravná, jak tvrdíš, tak to asi po knize v nejbližší době nesáhnu.

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Čítala som, ale extra ma nedostala. Bol to taký príjemný priemer, len ten pesimizmus hrdinky bol niekedy skľučujúci 8D Najviac ma ale sklamalo, že s kartovou hrou Solitaire to nemalo vôbec nič spoločné a práve pre to a krásnu obálku som knihu chcela.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ja som si asi až v polovičke knihy uvedomila, že Solitaire je katrová hra. :D Hups...nejako mi to cez prázdniny nepáli :D

      Odstrániť

Za každý komentár zo srdca ďakujem!