29. decembra 2014

Sylvain Reynard- Gabrielov očistec

Počet strán: 560 strán
Jazyk: český jazyk
Rok vydania: 2014

Anotácia: 
Po citovom pekle, ktorým si museli prejsť, aby mohli byť Gabriel Emenson a Julia Mitchellová spolu, si konečne užívajú jeden druhého. Behom romantickej dovolenky v Talianku, Gabriel Juliu zasväcuje nielen do menej známych oblastí renesančného umenia, ale aj do tajomstiev zmysluplného a telesného potešenia. Po návrate do univerzitného prostredia sa však šťastie zmení na očistec a obaja musia začať o svoju lásku znovu bojovať- so žiarlivým ex- partnerom, s univerzitnými pravidlami, s kolegami a študentmi. 

Obal knihy:
Ako u prvej časti, aj teraz musím zhodnotiť obal knihy. Nemám k nemu ani čo veľmi povedať. Fialovú odhadli- je to moja najobľúbenejšia farba. Vidím, že pokračujú v obálke, ktorá len trochu zmení názov a zmení sa farba ruže. Chválim to, pretože sa mi tá obálka už predtým páčila. Jediné, čo musím vytknúť je fakt, že mi tam tá farba veľmi nejde. Môžno som staromódna, ale jediné farby ruže, ktoré sa mi páčia sú červené, alebo biele. Ale inak chválim a dávam 7/10 bodov. 

 Druhá kniha séria začala tam, kde prvá skončila. To sa mi na knihách skutočne páči. Nič človeku neujde a vy si môžete vychutnávať pokračovanie knihy, ako seriálu. Gabriel a Julia sa nachádzajú v slnečnom Talianku a vychutnávajú si spoločnosť jeden druhého. Gabriel ukazuje Julii, ako skutočne ju miluje, zaúča ju do historických oblastí umenia a vychutnáva si, že ju má konečne pre seba. Keď sa však ich dovolenka skončí, oni sa musia bohužiaľ vrátiť do krutej reality. Tam ich čakajú nemilé prekvapenia a podrazy od ľudí, ktorí nenávidia, že sú spolu. Gabriel a Julia sa ocitnú pred vyššími orgánmi univerzity a musia vysvetliť svoj vzťah. Sami vedeli, že raz sa toto všetko môže stať, ale netušili, že ich to zasiahne v tú najnevhodnejšiu chvíľu- keď sú najšťastnejší. Gabriel si musí vybrať smer svojej životnej cesty, ale v každom cieli vidí Juliu a musí ju udržať v bezpečí. 


Takže, znovu sa ide na postavy, ktoré tam milujem. Dámy majú prednosť, takže začnem Juliou. Ako som už povedala, Julia je dievča, ktoré som si hneď zamilovala kvôli jej nevinnosti a tomu, že je múdra a vie sa dobre rozhodovať. V tejto časti knihy ju uvidíme už ako ženu (keďže už nie je panna) a ja som si na ňu musela chvíľu zvykať, ale nakoniec som sa dostala na tú správnu vlnu. S Juliou som celú knihu strašne prežívala všetko, čo sa jej stalo. Keď ich vyšetrovali, prišlo mi to strašne nespravodlivé. Láske predsa nemôžeme prikázať, do koho sa máme zamilovať, alebo nie. Proste si vyberie človeka a začne milovať. Preto mi prišlo nespravodlivé, ako sa tí ľudia v katedre tvárili, ale musíme ich chápať. Gabriel a Julia porušili pravidlá. (aj keď ich vyšetrovali, ako keby niekoho zabili)
Čo sa týka Gabriela. Je to, ako keby autorka priniesla do kníh nového hlavného hrdinu. Gabrielovi musela láska k Julii skutočne prospieť, pretože je z neho iný muž. Už sa nestretneme s namysleným, arogantným a povýšeneckým profesorom, ale s chlapcom, ktorý pre svoju životnú lásku spraví čokoľvek. Trochu ma táto zmena prekvapila, ale niečo takéto som očakávala. Ak si vezmeme FSOG, Gabriel je presne ako Christian. Láska k žene ho od základu zmení. 

Ak si vezmem knihu ako celok, človek si všimne, že jedna časť sa odohráva v Talianku ( láska, sex, oddych, romantika), druhá je napínavejšia, keďže sa v nej rieši vzťah Gabriela a Julie a človek rozmýšľa, ako všetko to skončí a nakoniec tu máme časť tretiu- SKUTOČNÝ OČISTEC. (pri ktorom som ale nemala príliš v láske Gabriela. Kvôli tomu, že odišiel bez slova.) Zakončenie knihy sa ma páčilo a uvedomujem si, že toto pokračovanie sa mi páčilo viac, ako jednotka. Teším na na poslednú časť trilógie a verím, že Gabriel a Julia nás opäť niečim prekvapia. 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Za každý komentár zo srdca ďakujem!