2. decembra 2017

Emily D. Beňová- Temní anjeli: Posolstvo

Počet strán: 620 strán
Jazyk: slovenský jazyk
Rok vydania: 2017
Vydavateľstvo: Elist
Diel: #1

Anotácia:
Čo keby ste sa jedného dňa dozvedeli, že telo, v ktorom žijete, nie je úplne obyčajné? Čo ak sa dozviete, že vo vašich žilách koluje krv, ktorá vám predurčí temnú budúcnosť?
Madyne Williamsová je navonok úplne obyčajné dievča. Žije si svoj nudný a stereotypný život, pokým sa nedozvie, že nie je úplne obyčajná. V bare, kde pracuje, sa objaví neznámy príťažlivý mladík, ktorý pre ňu už na prvý pohľad predstavuje nebezpečenstvo, a ponúkne jej pomoc. Lenže môže mu veriť? Naozaj jej chce pomôcť? Alebo sa pod maskou priateľa schováva nepriateľ? A kto je zodpovedný za nápis na stene a smrť maznáčika? Kto ju nenávidí až tak veľmi, že by sa jej chcel pomstiť? Stopy ich čoskoro privedú k pravde a nepriateľ z minulosti udrie tvrdou rukou. Dokáže sa ochrániť pred nepriateľom, ktorý ju neprávom nenávidí a túži len po pomste?"




Obálka knihy: Bola to obálka, ktorá ma ku knihe pritiahla ako magnet. Možno sa niekomu bude zdať obálka príliš, ale podľa mňa je skvelá!! Milujem tento odtieň červenej, písmo sa na obálku skvele hodí. Vyžaruje z nej presne to tajomno, ktoré je aj v anotácii. Dávam zaslúžených 5/5 bodov

Ako som sa ku knihe dostala?: Vydavateľstvo Elist bolo pre mňa doteraz neznáme. Keď mi Mirka Varáčková ponúkla jej knihu Prežila som svet na recenziu, mala som šťastie, že som sa dostala ku skvelým pracovníkom tohto vydavateľstva a oni mi umožnili si vybrať recenzný výtlačok z ponuky ich kníh. Keď som videla skvelú obálku tejto knihy a prečítala som si anotáciu, úplne ma kniha dostala a proste som ju musela mať!

Čo na knihu hovorím?: Prvá vec, ktorá ma napadla, keď som knihu dostala do rúk bolo: ,,Preboha! Kedy to všetko prečítam?". Kniha totiž ponúka vyše 600 strán príbehu o Madyne, ktorej sa jej obyčajný život otočí o 360°. Autorku som doteraz vôbec nepoznala, preto som nevedela, na aký štýl písania sa mám pripraviť. Hneď pri prvej kapitole som si jej štýl však obľúbila a aj keď sa môže zdať, že som knihu čítala dlho (2-3 týždne), bol to aj jej štýl, čo ma prinútilo otáčať stránky. 


Madyne mala skoro obyčajný život. Od malička žila so svojou starou mamou, keďže otca vôbec nepoznala a jej matka ju opustila. Svoju starú mamu nadovšetko miluje a pomáha jej najlepšie ako dokáže. Pracuje v menšom bare spolu so svojim kamarátom Hankom a zdá sa, že všetko má byť tak, ako má. Jej život sa však začína meniť od momentu, keď do baru vstúpi príťažlivý muž, ktorý ju úplne dostal svojim vzhľadom a hlavne jeho nádhernými modrými očami. Príťažlivý mladík je niekoľko krát zachráni a Madyne o ňom kvôli tomu začína premýšľať stále viac. Potom sa však život Madyne otočí o 360°, keď sa dozvie, že sa každým splnom bližšie k svojim 23. narodeninám mení na niečo, o čom si doteraz myslela, že je len výmysel. 

V tejto knihe sa nachádza kopa hrdinov a každý z nich je do väčšej miery predstavený, preto si vie čitateľ perfektne spraviť o každom svoj názor. Madyne, ktorá bola hlavná hrdinka tohto príbehu bola u mňa celý čas na vážkach. Zo začiatku som ju mala rada, ale postupne mi začala pripadať strašne hlúpa. Robila nerozvážne rozhodnutia, sama seba vystavovala nebezpečenstvu a často krát som nad jej rozhodnutiami krútila hlavou. Nemôžem však povedať, že bola úplne zlá. Bolo veľa scénok, v ktorých sa mi páčila a som zvedavá, ako sa jej postava bude vyvíjať ďalej.
Bruce bol hrdina, ktorého som si strašne obľúbila. Nie je taký geniálny, že sa vám vryje do srdca, ale do tejto knihy sa perfektne hodil. Páčili sa mi jeho rozhodnutia a aj to, aký bol ochranársky voči Madyne. Takisto ho obdivuje za to, aké mal pevné nervy pri Madyne. Som strašne zvedavá, čo s nimi bude ďalej.
Ako som spomínala, v knihe je strašne veľa vedľajších postáv. Ja som si veľmi obľúbila Serenu a dúfam, že jej v pokračovaní znovu dajú toľko miesta v príbehu, zaslúži si to. Postavy, ktoré mi prišli nesympatické hneď, ako sa v príbehu objavili boli Hank a Dean. Niečo vo mne mi hovorí, že v pokračovaní spravia niečo zlé. 

Čo sa týka samotného deja knihy, našla som v ňom pár negatív, ktoré musím spomenúť. Dej knihy bol pre mňa väčšinou predvídateľný. Nehovorím o konci knihy, ale o tom, že vždy, keď niekde Madyne išla, proste sa jej muselo niečo stať. Už ma to ani neprekvapovalo. Ďalšia vec, ktorá sa mi nepáčila bolo strašne rýchle odhalenie toho, čo je Madyne. Jej stará mama jej to len tak hodina do tváre. Myslela som si, že tým, že je kniha taká dlhá, bude odhaľovanie trvať dlhšie. Pri tom mi prišlo smiešne, keď jej stará mama povedala, že upíri sa na slnku trblietajú. Hneď mi prišiel na rozum Twilight. a smiala som sa. Kniha mala taktiež veľa zbytočných kapitol a keď si uvedomím, že má ešte pokračovania, kľudne sa mohol minimálne o 100 strán skrátiť. 

Vôbec neľutujem, že som si knihu zobrala na recenziu. Temní anjeli: Posolstvo je vážne začiatkom skvelého príbehu. Knihu určite odporúčam čitateľom, ktorý majú radi fantasy spojenú s poriadnou dávkou romantiky. Prvému dielu tejto série dávam kvôli viacerým negatívom 3,5 sovičky, ale verím, že druhý diel sa mi bude páčiť omnoho viac.

MOJE HODNOTENIE:


Za recenzný výtlačok zo srdca ďakujem vydavateľstvu Elist.
Vy si môžete knihu kúpiť TU

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Za každý komentár zo srdca ďakujem!