14. apríla 2017

Becca Fitzpatrick: Nebezpečné klamstvá

Počet strán: 400 strán
Jazyk: slovenský jazyk
Vydavateľstvo: Egmont SK
Rok vydania: 2017

Anotácia:
Stredoškoláčka Stella Gordonová sa stane svedkom vraždy. V záujme jej bezpečnosti ju posielajú do Nebrasky, čo sa jej ani trochu nepozdáva. Keď sa zoznámi s Chetom Falconerom, je pre ňu ťažké byť neustále v strehu. A čoskoro si musí poradiť s naozajstnou hrozbou... Jej nepriatelia sú v skutočnosti bližšie, než si myslí.



Obálka knihy: Hmm...toto je vážne ťažké. Keď si zoberiem dej knihy a názov, tak mi aj dáva zmysel, že na obálku dali dievča, ktoré beží. Písmom sa nedá nič pokaziť, farby v sebe ukrývajú tajomstvá, takže mi vyhovujú. Jediné, čo musím vytknúť je to bežiace dievča. Nejako sa mi nepáčia tie roztiahnuté ruky a šaty. Skôr mi pripomína šialenca na úteku. Preto dávam obálke 3,5/5 bodov.

Ako som sa ku knihe dostala?: Autorku mi nebolo treba predstavovať. Jej séria Zavrhnutý ma pred niekoľkými rokmi dostala a v týchto týždňoch si ju chcem znovu prečítať. Nebezpečné klamstvá som objavila, keď sa na slovenských stránkach kníhkupectiev objavila obálka a anotácia knihy. Anotácia knihy ma ihneď zaujala a ja som sa nevedela dočkať kedy si knihu konečne prečítam.

Čo na knihu hovorím?: Ako som vyššie spomínala, Beccu som si ako autorku obľúbila. Jej štýl písania mi sadol aj pri tejto knihe a aj vďaka štýlu sa mi kniha ľahko a rýchlo čítala. Hneď na začiatku poviem, že kniha nemá ten WOW efekt. Dej zaujme, ale nemáte nutkanie knihu držať, kým ju nedočítate.

Stella odmalička vyrastala v bohatej rodine. Peniaze jej síce nechýbali, ale mala iné problémy- odkedy ju a jej matku odpustil jej otec, jej matka prepadla drogám. Stella si preto od jej matky drží odstup, ale to sa zmení v jeden osudový večer, keď sa vráti domov a stane sa svedkom vraždy. Zrazu musí opustiť rodnú Filadelfiu, všetkých ktorých poznala a nastúpiť do programu na ochranu svedkov. Ocitne sa v nudnom mestečku v Nebrascke, s novou identitou a čo je horšie...musí žiť u bývalej policajtky. Keď si Stella myslí, že jej život...a leto je zničené, stretáva Cheta Falcona, ktorý jej zamotá hlavu. Zdá sa však, že program na ochranu svedkov nie je taký bezpečný, ako si mysleli a Stella je stále v nebezpečenstve...

Nie je veľa, čo by sa dalo k tomuto príbehu napísať. Neukrýva v sebe žiadne hlboké myšlienky a nezanechá vo vás žiadne hlboké pocity. Dej sa číta rýchlo, nad ničím nemusíte dlho rozmýšľať... kniha je preto ako stvorená na oddychové čítanie. Páčilo sa mi, že Becca do deja vkladala tie správne slová a ja som sa nevedela dočkať ako to všetko skončí. V knihách sa našli scény a odhalenia, ktoré ma vážne prekvapili.

Stella bola hlavná hrdina, ktorá bola u mňa celý čas na vážkach. Jej správanie sa mi často krát nepáčilo. Práve sa stala svedkom vraždy, policajti robia všetko preto, aby bola v bezpečí, ale milej dáme sa to nepáčilo. Chápala som, že jej život sa za jednu noc úplne zmenil, ale mohla sa trochu zamyslieť nad svojím správaním. Bola som rada, keď sa ku koncu knihy trochu zmenila.
Chet bol hrdina, ktorý si ma hneď získal. Niekedy som sa na ňom usmievala ako idiot a pri jednej konkrétnej scéne som kvôli nemu ani nedýchala.

Ako som povedala...ku tejto knihe sa nedá veľa napísať. Je to asi prvý krát, čo píšem recenziu na knihu, mám k nej možno viac čo povedať, ale nechcem vás oberať o možnosť sami si to prečítať. Ak máte chuť na YA thriller, pri ktorom vás čaká príjemné čítanie, určite po knihe siahnite. Nečakajte však zázraky, nemajte vysoké očakávania. Kniha si vás získa na jeden alebo dva večery. Nebezpečným klamstvám dávam preto 3 sovičky a určite si rada prečítam aj iné knihy od Beccy. :)

MOJE HODNOTENIE:
CELKOVÁ REAKCIA NA KNIHU:

Za recenzný výtlačok veľmi pekne ďakujem vydavateľstvu Albatrosmedia
Vy si knihu môžete kúpiť TU.

2 komentáre:

  1. Táto kniha okolo mňa akosi nenápadne prešla, pretože si vôbec neviem vybaviť, že by niečo takéto bolo v katalógu Albatrosu. :D Ten príbeh vyzerá dosť zaujímavo, ale do autorkiných kníh sa až tak nehrniem. Mňa, na rozdiel od teba, jej séria Zavrhnutý vôbec neuchvátila. Jednotka sa mi páčila, ale dvojku som odložila po pár kapitolách.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Už jen kvůli tomu, že je kniha od Beccy bych si ji přečetla (a také si ji přečtu, protože o to se nemohu ošidit)! :D Sérii Zavržený zbožňuji, ale je mi jasné, že zde nemůžu mít vysoká očekávání, i když Černý led se mi od Beccy velmi líbil. Každopádně doufám, že se ke knize brzy dostanu. :D
    Super recenze!

    OdpovedaťOdstrániť

Za každý komentár zo srdca ďakujem!