3. februára 2016

Anna Todd- After: Sľub

Počet strán: 656 strán
Jazyk: slovenský jazyk
Vydavateľstvo: Ikar- YOLi
Rok vydania: 2015
Diel: #2

Anotácia:
Tessa sa dozvedá krutú pravdu o začiatkoch jej vzťahu s Hardinom. Už neraz sa presvedčila, že chlapec, ktorého miluje, býva krutý, ale také poníženie nečakala ani v najhoršom sne. 
Musí sa zmieriť s tým, že Hardin navždy ostane...Hardinom. Že by sa v ňom až tak veľmi mýlila? Rozum aj blízki jej radia, aby dala od Hardina ruky preč, nebola by prvá, ktorú potupil a odkopol. Kvôli Hardinovi odstavila na vedľajšiu koľaj všetko, na čom jej záležalo – školu, kamarátov, mamu, priateľa... ďalšie sklamanie by nezvládla. Mala by sa zachovať rozumne a vykašľať sa naňho, skôr než sa popáli ešte viac.
No ľahko sa povie, ťažšie spraví, najmä pri pomyslení na vášnivé noci strávené v jeho náručí. Elektrizujúce dotyky. Nenásytné bozky. Hardin sa pred ňou kajá, vie, že sa dopustil najhoršej chyby v živote. Dokáže sa však naozaj zmeniť? Tessu čaká jedno z najťažších rozhodnutí.

Knihu som si zaobstarala už pre mesiacom a som šťastná, že som sa ku nej konečne dostala. After: Bozk ma milo prekvapila, aj keď sa v nej objavilo pár negatívnych vecí. Pokračovanie taktiež nebolo bezchybné.

Dvojka sa začína presne tam, kde jednotka skončila. Tessa sa dozvedá krutú pravdu o jej vzťahu s Hardinom, ktorá všetko mení. Má zlomené srdce a nevie, čo má robiť ďalej. Kvôli Hardinovi sa presťahovala s internátu, takže nemá kde bývať, pohádala sa s matkou, takže nemá oporu rodiny. Jediný priateľ, ktorý jej ostal je Landon. V tomto diele sme svedkami toho, ako sa Tessa rozhodne. Dá Hardinovi znovu šancu? Odpustí mu?

Samozrejme sme svedkami kopy a kopy hádok, ktoré mi začali liesť strašne na nervy. Vzťah Tessy a Hardina je vlastne založený len na hádkach. Začnem teda dejom. Dej mi vôbec nevadil. Anna vymyslela skvelý dej knihy, mala skvelú myšlienku a aj keď kniha neschováva nejaké silné ponaučenie do života, viete sa do deja v pohode vžiť. Fantázia autorky bola vážne niečo. Kým som predýchavala jednu vec, o dve strany ďalej sa stalo niečo ešte viac závažnejšie! Je pravda, že kniha má viac ako 600 stránok, v ktorých nájdete pár scénok, ktoré by sa dali v pohode odstrániť, ale už by to nebolo ono. Deju nemôžem preto nič vytknúť!

Čo sa dýka hlavných postáv, to je už o niečom inom. Tessy mi bolo v tomto diele ešte viac ľúto, ako v prvom (a to som ani nechápala, ako sa to dá!). Chápala som, že nemôže na Hardina zabudnúť, ale to, čo jej robil si nezaslúži žiadne dievča. Jej rozhodnutia ma teda v niektorých prípadoch vážne šokovali a krútila som nad nimi hlavou. Dúfam, že v ďalšom diele sa spamätá.
Pamätám si, že keď som čítala anotáciu na prvý diel, myslela som si, že Hardina budem milovať. Bol to ten typický BAD BOY, ktorých milujem. Mýlila som sa! Už v prvom diele mi jeho chovanie liezlo na nervy a v tomto to nebolo o nič lepšie. Takto, že sa správa ku človeku, ktorého milujete? Ak si chce Tessu udržať, takto by sa vážne správať nemal.
Vedľajšie postavy v tomto diele boli veľké plus. Už v prvom diele som si zamilovala Hardinovu nevlastnú matku Karen a teraz som ju milovala tiež. Takisto som si obľúbila jeho biologickú matku, ktorú sme si v tomto diely mohli pár kapitol užiť.

V tomto diele sme sa mohli dozvedieť viac informácií o rodinách obidvoch hlavných postavách. Ako som vyššie písala, dej bol fantastický a aj keď hlavné postavy neboli najlepšie, stránky knihy sa otáčajú jedna radosť. Knihe dávam preto 3 a pol sovičky. Aj keď je recenzia trochu negatívna, sériu odporúčam a ja sa neviem dočkať ďalšieho dielu, ktorý vychádza o pár mesiacov. :)

MOJE HODNOTENIE:

Kam ďalej?
Recenzia na 1. diel série - AFTER: BOZK

3 komentáre:

  1. Aby som ja pustila do tohto diela nehrozí, nieže ešte vyhodiť toľko peňazí za ňu :D Veď ja som ledva prežila ten prvý diel, pri tom tom by som určite umrela, a v tom lepšom prípade by som knihu vyhodila von cez okno :D

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. :D No aj ja som mala v niektorých kapitolách chuť knihu vyhodiť, ale potom som si spomenula na tých 16€, ktoré som za ňu dala. :D Ako som hovorila, príbeh bol pre mňa fajn, ale tie postavy hrôza. Ak sa ti jednotka nepáčila, určite sa do dvojky nepúšťaj, lebo podľa mňa bol prvý diel aj tak zaujímavejší. :)

      Odstrániť
  2. Opravdu nevím, jestli se těším nebo děsím toho, až se do druhého dílu pustím. První díl se mi líbil, četl se dobře. Ale mám dojem, že to autorka všechno šíleně zamotává... tak jako tak si knihu přečtu, jen si nejsem jistá, kdy na to budu mít sílu.

    OdpovedaťOdstrániť

Za každý komentár zo srdca ďakujem!