22. novembra 2014

Katie McGarry: Jen si troufni

Počet strán: 400
Jazyk: český jazyk
Rok vydania: CZ:2014/ originál: 2013
Vydavateľstvo: CooBoo

Anotácia: 
Kdyby někdo znal celou pravdu o Beth Riskové a jejím životě, okamžitě by poslal její matku do vězení a sedmnáctiletou Beth bůhvíkam. Takže chrání mámu za každou cenu. Dokud se na scéně neobjeví její strýc a přinutí Beth si vybrat mezi máminou svobodou a svým vlastním štěstím. Beth se musí nastěhovat k němu, žít s ním a jeho ženou, která ji nenávidí, a chodit do školy, kde jí nerozumí. Ani trochu. Snad kromě jednoho kluka…

Jen si troufni je prvá kniha, ktorú som dostala hneď v druhý deň, kedy som si založila, preto som vedela, že recenziu na ňu budem písať skutočne rada.
Autorku knihy Katie som spoznala pri jej knihe Prekroč svoj tieň, ktorý som prečítala za jeden a pol dňa. Hltala som stránku za stránkou a knihu som si strašne obľúbila. Preto som hneď vedela, že túto knihu musím prečítať a kúpiť si ju, ak keby som bola na mizine. (čo som bola a musela som si peniaze požičať od mamky. :D ) Takže ku knihe...


Začnem Ryanom, keďže prvá kapitola je z jeho pohľadu.
Rayn je typický chalan, ktorý nastupuje do štvrtého ročníka a dobýva srdca každého dievčaťa. Nadovšetko miluje šport a o svojej budúcnosti je pevne rozhodnutý. Šťastie v láske nemal a jediné dievča, ktoré kedy "miloval" bola Gwen, ktorá ho nakoniec opustila a v štvrtine knihy sa na neho nalepila ako magnetka na chladničku. Jeho život nie je tak dokonalý, ako si ostatní myslia. Doma má problémy a život mu riadi otec, ktorý chce pre neho síce to najlepšie, ale nepozná sny svojho syna. Rayn má kamošov s ktorými sa cíti volný a príma ich výzvy, pretože NIKDY neprehráva. To sa ale zmení, keď stretne Beth

Beth je ten typ dievčaťa, ktoré nechcete naštvať. Má svoje problémy, ktoré skrýva hlboko pod svojim drsným zovňajšok a nemieni sa o ne s nikým deliť. So svojou matkou si vymenili roly a ona sa stará od malička o ňu. Keď sa ale musí presťahovať, všetko sa zmení a keď stretne Rayna, jej život sa obráti o 180° a uvedomí si, že ju niekto môže skutočne milovať.

Risknem to a pozriem sa. Čierne vlasy. Potrhané oblečenie. Totálna skejťáčka. Sakra, tieto baby sú drsné. Buchnem rukou o stôl, až tácky zarachotia. Prečo? Prečo musela skejťáčka vojsť do Taco Bell práve teraz? Chrisov hrubý smiech mi od stúpajúcej nervozity práve neuľahčuje.
"Priznaj porážku a nebudeš sa musieť trápiť."
"Ani omylom." postavím sa, pretože odmietam porážku bez boja.

Kniha sa mi zo začiatku zdala strašne vulgárna, keďže každé druhé slovo Beth bola nadávka. Bola som rada, keď sa to zmenilo. Beth a Rayna som mala skutočne rada, ich postavy som si obľúbila a páčilo sa mi, že autorka písala knihu z obidvoch pohľadom a vedela som, čo si obidvaja myslia. Trochu som bola sklamaná, že som musela čakať skoro polovicu knihy, kým sa rozhýbali a do ich hláv prišla myšlienka, že sa majú navzájom radi. Od polovičky knihy som predvídala, ako sa kniha bude končiť a čo sa stane na posledných stránkach. Koniec bol samozrejme taký, ako som si myslela a na poslednej stránke som sa usmievala ako dieťa, keď dostava vianočné darčeky. Rayn a Beth je dvojica, ktorú si uchovám v srdci a som skutočne rada, že som si knihu prečítala a odporúčam ju každému. 

Aj tak sa mi kniha páčila a autorka ma nesklamala. Budem sa tešiť na jej ďalšie knihy.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Za každý komentár zo srdca ďakujem!