13. septembra 2020

Erin Watt: Prekliaty princ

Počet strán: 296 strán
Jazyk: slovenský jazyk
Rok vydania: 2018
Vydavateľstvo: Ikar
Séria: Royalovci
Diel: 2

Anotácia:
Reed Royal má všetko, čo na čo si spomenie – atraktívny vzhľad, spoločenské postavenie, peniaze. Dievčatá stoja v radoch, aby si s ním vyšli na rande, chalani mu závidia. Ale Reedovi nikdy nezáležalo na ničom okrem rodiny, kým sa v jeho živote neobjavila Ella Harperová.
To, čo sa pôvodne začalo ako prejav čírej nenávisti k otcovej zverenkyni a plán, ako jej urobiť zo života peklo, sa postupne zmenilo na túžbu mať Ellu po svojom boku a chrániť ju. Stačila však jedna zbytočná chyba a Ella ušla z Reedovho náručia. U Royalovcov nastal zmätok. Reedov svet sa rozpadá, Ella ho odmieta a tvrdí, že sa navzájom ničia. A MOŽNO MÁ PRAVDU.
Tajomstvá. Zrada. Nepriatelia. S ničím podobným sa Reed doposiaľ nestretol. Ale ak chce získať svoju princeznú späť, musí dokázať, že on za jej lásku stojí.

Obálka knihy: Rovnako ako pri prvom diely, aj tu stavili autori obálky na jednoduchosť, čo sa mi páči. Držali sa základu, čo v tomto prípade znamená koruna a keďže sa názov knihy vzťahuje na muža, koruna je mužská. Rovnaký štýl písma, tentokrát je obálka ladená do modrej farby, ktorú mám ja osobne rada. Obálkou sa nedalo nič pokaziť, dávam plný počet bodov- 5/5.

Ako som sa ku knihe dostala?: Ako som spomínala pri prvom diely série (Papierová princezná), sériu som začala čítať už v roku 2018, no nedokončila som ju. Pamätala som si z prvého dielu len útržky a keď som na 4 diely tejto Royalovskej série narazila v našej knižnici, rozhodla som sa jej dať znovu šancu. Určite neľutujem! Prvému dielu som dala zaslúžených 5 sovičiek a hneď som sa pustila do pokračovania.

Čo na knihu hovorím?: Po prečítaní prvého dielu som bola taká prekvapená jeho záverom, že som v duchu ďakovala sama sebe, že som si zobrala z knižnice rovno aj pokračovanie. Papierovej princeznej som v minulej recenzii dala plný počet sovičiek, začiatok Royalovskej série sa mi velmi páčil. Nie je vo zvyku, že druhý diel je rovnako dobrý ako prvý (niekedy oveľa lepší), no aj toto knižné pokračovanie sa radí do tej malej skupiny. 


Kniha začína tam, kde dej príbehu skončil v prvom diely. Elle sa zrútil svet rovno pred jej očami. Zradil ju jediný človek, ktorému po dlhom čase verila. Nachytala Reeda nahého v jeho izbe z inou. Ešte horšie na tom je, že to bola Brooke- priateľka jeho vlastného otca. Ella preto sadne na autobus a chce odísť od Reeda a všetkých jej problémov. No netrvá to dlho a Callum ju znovu objaví a po patričných vyhrážkach Elle neostáva nič iné, len sa vrátiť do sídla Royalovcov. Chce si však uchovať odstup od Reeda a problémov života bohatých. Zradil ju a ona mu neverí ani po jeho slovách, že sa v ten večer medzi ním a Brooke nič nestalo. Srdce sa jej znovu zlomí, keď Brooke s úsmevom na tvári rodine Royalovcov zvestuje novinu, že je tehotná. No kto je otcom? Reed? Ako to ovplyvní ich vzťah a vzťahy celej ich rodiny? Reed totiž leží v žalúdku svojich bratov preto, že Ella...to jediné dobré čo ich za dlhý čas postihlo, kvôli nemu odišla. Čo ak odíde znovu?

Som strašne rada, že autorka vymyslela tak skvelú hlavnú hrdinku, s ktorou som sa už dávno v YA knihách nestrela. Ella je silné, samostatné a inteligentné mladé dievča, ktorej život hádzal polená pod nohy, no ona ich prekročila a nedívala sa späť. V tejto knihe sa k nej spolužiaci správajú ešte horšie ako v prvom diely, no ona nesklopí hlavu ale hrdlo ju vtýzči. 

Konečne sme mali šancu spoznať lepšie Reeda, keďže kapitoly sa striedali z jeho a Ellinho pohľadu. Som tak rada, že to autorka vymyslela takto, nakoľko v prvom diely som sa sťažovala na fakt, že som si na neho nemohla spraviť dobrý názor. Vďaka jeho myšlienkam som prišla na to, že Reed je inteligentný, statočný a milujúci chalan, ktorý je občas výbušný, no hlavne preto, že chráni v každom prípade česť svojej rodiny. Rodina je pre neho na prvom miesto, rovnako ako Ella. V tomto diely sa musel trápiť s minulosťou, ktorá ho dobehla, s myšlienkami, že je možno budúcim otcom a faktom, že sa kvôli nemu rozpadla Royalovská rodina. 

Čo by som bola za človeka ak by som nespomenula Eastona? On je také slniečko tejto série. Aj v tomto diely sme si ho dosť užili a som za neho autorke vďačná. Pridá do príbehu kopu vtipných momentov, ktoré vyčarujú úsmev na tváry. Taktiež nemôžem zabudnúť na Val...najlepšiu kamarátku Elly. Je to ten typ dievčaťa, ktorý chcete mať za kamarátku aj vy. Vidno, že jej na Elle veľmi záleží. 

Čo k tomu viac dodať. Aj pokračovanie Royalovskej série nesklamalo. Kniha je príjemná oddychovka, ktorú som znovu zhltla za jeden deň. Teším sa na vyvrcholenie "trilógie" o Elly a Reedovi, keďže ich príbeh si veľmi užívam. No ľudia nadýchnite sa, lebo na konci knihy stratíte dych! Najlepšie odporúčam zaobstarať si hneď 3. diel, nakoľko koniec dostane asi každého a čitateľ MUSÍ hneď vedieť ako sa to celé skončí!! Hneď padám čítať pokračovanie. Nemôžem dať knihe nič iné ako 5 sovičiek.

MOJE HODNOTENIE:

CELKOVÁ REAKCIA NA KNIHU:

REAKCIA NA KONIEC KNIHY:

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Za každý komentár zo srdca ďakujem!