8. septembra 2020

After: Bozk & Sľub (Filmové spracovanie- moje pocity)


Fanúšikovia romantickej série After z pera talentovanej Anny Todd sa dňa 3. 9. 2020 na Slovensku dočkali premiéry filmového pokračovania, ktorý nesie názov After: We Collided. Ja som si ho nemohla nechať újsť. 

Pamätám sa, keď vyšiel prvý diel tejto série ako kniha. Hneď som si ju musela prečítať, keďže ohlasy na ňu som počula z každej strany a stal sa z nej doslova svetový fenomén. Úprimne, pred pár rokmi sa mi kniha vôbec nepáčila. Tessa a ani Hardin neboli pre mňa zaujímavé postavy, z knihy som si obľúbila jedine Karen a Kimberly. Dej sa zdal priemerný a preto som sa ani nepúšťala do pokračovania.


Keď sa však pred rokom do kín dostala prvá časť filmového spracovania a ja som uvidela trailer, MUSELA som na film ísť. Áno, priznávam sa, že najväčšiu zásluhu na tom mal Hero Fiennes-Tiffin, ktorý stvárňuje Hardina. Videli ste ho? Ja som nad ním slintala celý film! V tejto chvíli si nedokážem predstaviť lepšieho herca, ktorý by stváril Hardina. Z môjho pohľadu to bola trefa do čierneho! 
Ale....utrime si sliny nad Herom a vráťme sa naspäť k filmu. Bude to znieť šialene, ale mne sa filmové spracovanie tejto knižnej série páči o čosi viac ako knihy (ŠOK! Toto len tak od knihomoľa nepočujete). Prečo? Dôvodov je hneď niekoľko. 

Asi najhlavnejším dôvodom je, že Tessa a Hardin sa mi vo filmovom spracovaní oveľa sympatickejší ako v knihách. Viem, že postavy v knihách spoznáme lepšie, keďže vieme čítať ich myšlienky a chápať lepšie ich konania. No nakoľko mi tie liezli v knihe dosť na nervy, bola som veľmi rada, že vo filme ich nemusím riešiť. Tessa mi príde oveľa sympatickejšia a Hardin oveľa, oveľa, oveľa menej žiarlivý.

 
Ďalší, možno pre niekoho nechápavý dovôd je rýchlejšie napredovaný dej. Povedze si úprimne...knihy nie sú najtenšie a niektoré pasáže sú príliš zdĺhavé, nudné alebo úplne zbytočné. Ja filmárov chápem v jednej veci, na ktorú veľa ľudí nadáva. Ľuďom sa nepáči, že vynechali veľa momentov, ktoré sa im v knihách páčili alebo ich zmenili. Tie knihy majú niekoľko stoviek strán a filmári ich majú natlačiť do 2 hodín filmu? Nie sú predsa čarodejníci. Áno, chápem, že prvý diel After: Bozk bol o čosi viac pozmenený, no nebolo to nič tragické a na druhom diely spolupracovala aj Anna Todd, takže sa viac podobá knihám. 

Veľkým plus sú tu aj hlavní herci, ktorých vybrali do filmu. Ako som už spomínala vyššie, Hero je strašné zlatíčko a Hardina stvárňuje perfektne. Tessa v podaní Josephine Langford ma taktiež milo prekvapila, no rýchlo som si na ňu zvykla. Inanna Sarkis ako Molly je perfektná bad girl! Síce postavu Molly nemám rada, no herečka je perfektná. V novom diely môžeme spoznať Trevora v podaní Dylana Sprouse a čo ma neskutočne potešilo je Kimberly v podaní Candice King, ktorá stvárnila moju najobľúbenejšiu postavu v Upírskych denníkoch. 

Za čo som asi najradšej vo filmovom spracovaní je, že vynechali vzťahovú líniu medzi Tessou a Zedom. Zed sa mi v knihách vôbec nepáčil a preto som za túto zmenu nesmierne rada. Som tiež rada, že sme v druhom diely After: Sľub sa viac venujú vzťahu Trevora a Tessy. Dúfam, že v ďalšom pokračovaní Zed ostane len Hardinov kamarát a nič viac.

Samozrejme, že film nie je bez chyby. Najviac smutná som asi z vedľajších postáv. Kvôli rýchlemu deju máme možnosť sledovať len vzťah medzi Hardinom a Tessou, na vedľajšie postavy tak neostane veľa času na spoznávanie. Mrzí ma to, nakoľko v knihách som si najviac obľúbila Karen (ktorá sa vo filmoch skoro neukáže) a Kimberly (ktorej nedali vo filme veľa priestoru na jej priateľstvo s Tessou). Mrzí ma aj Christian a Ken, ktorí boli v knihách pre mňa neutrálnymi postavami, no vo filmoch majú iný charakter. Taktiež sa u mňa trochu sekli vo výbere postavy Landona, ktorého som si výzorovo predstavovala úplne inak. 

Asi ste si všimli, že som viackrát spomínala prečítanie viac dielov série. Nedalo mi to a ešte pred sobotou (5.9.), kedy som bola v kine na After: Sľub, som si požičala z našej mestskej knižnice 3 diely a pustila som sa do nich v plnej sile. Stále si však stojím za týmito dôvodmi, prečo mám filmové spracovanie o čosi radšej ako knižné. Posledný diel série sa chystám prečítať a som zvedavá ako sa to celé uzavrie. 

Filmy After: Bozk & Sľub odporúčam každému romantikovi a to aj keď nečítal knižnú sériu. Moja kamarátka knihy nečítala a filmy si preto zamilovala ešte viac. Ja vám filmy odporúčam všetkými desiatimi. Už teraz sa neviem dočkať na to, ako si poradia s tretím dielom série. Vy si zatiaľ bežte kúpiť lístok do kina a vychutnajte ( a slintajte) si film (Hera) čo najviac (jeho nahé telo na veľkom plátne). 

3 komentáre:

  1. Musím uznať, že druhá časť bola na tom o niečo lepšie. Napriek tomu, tu máme veľké ALE.. Anna Todd si uvedomovala, že v prvej časti sa toho vynechali viac ako dosť, tak sa snažili dvojku "natrieskať" ako sa len dalo. Film má veľmi rýchli spád. Dôležité scény boli skrátené na minimum takže v ďalšej časti sa budú vzťahy medzi postavami vysvetľovať ťažšie. Napriek tomu, že knihy sú pre mňa na 1.mieste, filmu dávam 70%. Uvidíme, ako si poradia v ďalšej časti.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ano, tiež uznávam, že v prvej časti toho veľa vynechali. Mne sa filmy páčia hlavne kvôli sympatickejším postavám, keďže v knihách som si na nevedela zvyknúť a časom mi išli na nervy. Tiež som veľmi zvedavá ako si poradia s ďalšou časťou, tá sa mi v knižnej sérii páčila najviac. :)

      Odstrániť
  2. Tento komentár bol odstránený autorom.

    OdpovedaťOdstrániť

Za každý komentár zo srdca ďakujem!