2. novembra 2017

Elly Blake: Ledová krev

Počet strán: 320 strán
Jazyk: český jazyk
Rok vydania: 2017
Vydavateľstvo: CooBoo
Séria: Frostblood
Diel: #1

Anotácia:
Říká se, že protiklady se přitahují. Někdy to ale neplatí! Ruby, která vládne ohni, žije v krutém ledovém světě. Když je její matka zavražděna, přidá se k rebelům, aby jim pomohla zastavit šíleného Krále ledu. Než se zapojí do boje, je zajata a donucena bojovat v turnaji proti nejlepším ledovým bojovníkům. Jeden z nich jí ale není lhostejný. Oheň a led jsou nepřátelé na život a na smrt, společně však můžou vytvořit sílu, která vše změní.

Obálka knihy: Úprimne sa priznávam, že túto knihu som si vybrala aj hlavne obálke. Hneď ma zaujala a kvôli nej som si prečítala aj anotáciu knihy. Nehovorím, že je najkrajšia...Keď som práve videla jej originálnu obálku, nadšenie ma trochu prešlo. Ale keď si to tak zoberiem, autori nespravili zlú prácu. Farby sa skvele dopĺňajú, písmo sa k sebe hodí. Českej obálke dávam 4/5 bodov.

Ako som sa ku knihe dostala?: Ako som už vyššie písala, bola to obálka, čo ma zaujala v ponuke recenzných výtlačkov od Albatrosmedia. Autorku som doteraz nepoznala a už dlho som nečítala žiadnu fantasy knihu. Preto som si ju vybrala a bola som na ňu vážne zvedavá.


Čo na knihu hovorím?: Od Elly Blake som doteraz nič nečítala, preto som nevedela, na aký štýl knihy sa mám pripraviť. Nakoniec mi jej štýl vôbec nevadil a zvykla som si naň od prvej kapitoly. Elly musím pochváliť za geniálny nápad na dej príbehu. Vojna medzi ľadom a ohňom? Wow!

Ruby žije spolu so svojou matkou utiahnutý život v osade, ktorá patrí do kráľovstva Kráľa ľadu. Ruby príde o to najcennejšie...svoju matku. Po 5 mesiacoch strávených v krutej väznici Ľadových sa naskytne Ruby príležitosť. Utiecť s rebelmi, trénovať a zabiť Ľadového kráľa, ktorý vydal rozkaz zabiť jej matku. Pri rebeloch sa lieči zo zranený, spoznáva, aké silné schopnosti má a taktiež spoznáva tajomného mladíka, ktorý si stále zakrýva tvár a u Ruby sa prebúdzajú city. Kým sa však dokáže pripraviť na zabitie kráľa, kráľ ju zajme a donúti bojovať v turnaji, kde stojí oproti skúseným bojovníkom a z arény môže vyjsť živý len jeden.
Kým jej matka lieči dedinčanov, Ruby sa musí držať v ústraní. Nie však kvôli vzhľadu, ale kvôli svojim schopnostiam. Dokáže totiž ovládať oheň a Ohniví v kráľovstve ľadu dlho neprežijú. Keď do osady vtrhnú kráľovské stráže a budú ju chcieť odvliecť.

Kniha Ledová krev je rozdelená na 2 časti. V 1. časti sa zoznamujeme s postavami, sme svedkami krutého zaobchádzania s Ruby a tiež toho, ako ju zachránia rebeli a odvedú ku sebe. Tu sa Ruby lieči, trénuje a uvedomuje si city k tajomnému mladíkovi. 2. časť sa môže nazvať aj tá akčnejšia. Tu Ruby uväznia v paláci a bojuje v turnaji. Po dočítaní knihy som si obe časti porovnala a mne sa viac pozdávala tá prvá. Asi to bude preto, že sa mi pri knihách páči spoznávanie postáv, rozbiehanie knihy a keď môžem pozorovať ich charaktery, ktoré ešte tak dobre nepoznám.

Ruby bola ten typ hlavnej hrdinky, vďaka ktorej kniha dostala ten správy šmrnc. Elly proste spravila podľa mňa skvelú hlavnú hrdinku, ktorú som si obľúbila od prvej kapitoly. Nehovorím, že Ruby je geniálna a bez žiadnej chyby. Občas sa mi jej správanie nepozdávalo, ale až tak mi to nevadilo. Do príbehu sa jej charakter podľa mňa hodil a som zvedavá, ako sa jej postava bude vyvíjať v ďalších častiach.
Čo sa týka ostatných postáv, v knihe sa mihlo veľa postáv, sa tam však neudržali tak dlho ako ruby. Tri najdôležitejšie vedľajšie postavy boli Brat Mléč, Malak a záhadný Arcus. Tieto si zaslúžia byť spomenuté v mojej recenzii. Čo sa týka ich charakterov, na každého si musíte spraviť názor samy. Ja som si však obľúbila tajomného Arcusa, ktorý ma na konci prekvapil a skutočne ma mrzelo, že nebol v knihe viac.

Ledová krev je kniha o moji medzi dvoma živlami- ohňom a ľadom, ktoré však nemôžu fungovať bez seba. Táto kniha je skvelá fantasy oddychovka, ktorá si zaslúži vašu pozornosť. Teším sa na ďalšie diely tejto série a prvému dielu dávam 4 sovičky.

MOJE HODNOTENIE:
MOJA CELKOVÁ REAKCIA NA KNIHU:
(skutočne mi bola zima, keď som to čítala 😀)

Za recenzný výtlačok zo srdca ďakujem Albatrosmedia.
Vy si knihu môžete kúpiť TU.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Za každý komentár zo srdca ďakujem!