1. januára 2015

Čitateľské návyky TAG

Tento TAG som našla na jednej peknej stránke, ktorú som objavila nedávnom a strašne ma zaujal. Nikto ma nenominoval, ale čo už. Povedala som si, že ho spravím aj tak.... (aby ste sa o mne viac dozvedeli. :* )

1. Máš doma určité miesto na čítanie? 
Našu sedačku v obývačke. Stále si dám ku operadlu veľký vankúš, opriem sa a vystriem si nohy. Potom si ich pokrčím...a nakoniec ma začne bolieť zadok a zošuchnem sa nižšie. :D Proste to je moje obľúbené miestečko. Už o tom vedia všetci v rodine a nikto si tam nesadá (teda okrem psa, ktorý mi chce asi robiť naschvál).
2. Záložka, alebo kúsok papiera, ktorý sa náhodou váľa blízko teba? 
Keď bol brat u tety v Bratislave, tam mi kúpil takú ňuňu záložku na ktorej je napísané "Sestra je skvelý človek. Vie o Tebe takmer všetko a aj tak ťa má stále rovnako rád." <3 Sú na nej také dve kačičky. Používam ju stále.
3. Môžeš proste len tak prestaň čítať, alebo musíš dočítať kapitolu? 
Stále musím dokončiť kapitolu. Je mi nepríjemne skončiť niekde v strede, lebo potom neviem, kde som skončila a čo sa stalo. Niekedy sa stane, že musím skončiť hocikde (zavolá ma mamka, alebo zazvoní v škole, alebo idem už k doktorke), ale stále sa snažím potom pokračovať čo najskôr, kým mi to nevyfučí z hlavy.
4. Jež, alebo piješ popri čítaní? 
Dala som si prísny ZÁKAZ jesť nad knihami jedlo, keď som sa s ním skoro zadusila. Presne si pamätám jednu scénu, keď povedal hlavný hrdina niečo vtipné a za som sa zasmiala a začala som sa dusiť. Potom som mala celú knihu lepkavú. Ach ta...čo sa týka pitia. Stále pijem buď čaj, kávu, alebo KAKAO <3. To mi neodoprie nikto.


5. Počúvaš popri čítaní hudbu, alebo televízor? 
Stále je zapnutý televízor. Aj keď ho nepozerám a ani sa na neho nesústredím. Nedokážem čítať v tichu, ale keď mám zapnutú hudbu, nesústredím sa aj tak na ňu. Len pri dákych scénkach si ju zapnem. Alebo keď je v knihe napísaný názov piesne. Ja si ju zapnem, aby som vedela, čo prežívajú a počúvajú hrdinovia.

6. Čítaš vždy jednu knihu, alebo niekoľko naraz? 
Vždy mám rozčítanú dáku knihu v pevnej väzbe, ale ako druhú mám rozčítanú elektronickú knihu. Tú čítam hlavne vtedy, keď ma hrdinovia k knihe nahnevajú, alebo je dáka nudná kapitola na ktorú nemám náladu.

7. Preferuješ čítanie doma, alebo čítaš kdekoľvek? 
Preferujem ich hlavne doma na gauči, ale už som si zvykla nosiť knihy v kabelke, alebo školskej taške. Keď máme voľnú hodinu v škole, stále si otvorím knihu a začnem čítať. Keď idem k doktorke, stále čítam v čakárni knihy. Keď idem do nemocnice, stále si zoberiem minimálne dve knihy, ktoré tam budem čítať.

8. Čítaš nahlas, alebo len vo svojej mysli?
Nikdy nečítam nahlas. Raz som to skúsil a to mi stačilo. Načapala ma pri tom moja mamka a smiala sa mi, že čo stváram. Mám odvtedy traumu. :( :D
9. Čítaš niektoré pasáže dopredu, alebo dokonca preskakuješ kapitoly? 
Ehm.... :D Niekedy to proste nevydržím a prečítam si koniec knihy. Napríklad...minule som bola v Tescu a pozerala som si tam ponuku kníh. Strašne som fanúšička Džínsových denníkov a počula som že 4 niektorých sklamala. Preto som to nevydržala a prečítala som si posledné štyri strany. Ja vieeeem....som strašná. :D
10. Lámeš obal knihy alebo sa ju snažíš uchovať ako novú? 
Nikdy, nikdy, NIKDY. Chúďatko moje. :( Takto mojim láskam neubližujem. Ale sem-tam sa stane, že keď ich beriem do kabelky a tašky, tak prídu k úrazu, ale snažím sa im veľmi neublížiť.
11. Píšeš do svojich kníh? 
Nie. Ak si chcem dáku kapitolu vyznačiť, tak používať tie lepiace lístočky a založím si ich do strany. :)
Ak hovoríme o ŠKOLSKÝCH knihách, tak ÁNO. :D Do tých kreslím, píšem, čmáram furt.

1 komentár:

Za každý komentár zo srdca ďakujem!