24. júna 2016

Psychológia pre -násťročných

Počet strán: 160 strán
Rok vydania: 2016
Vydavateľstvo: Ikar
Edícia: YOLi

Anotácia:
Aj vy máte otázky týkajúce sa školy, priateľov, rodiny a vzťahov? Odpovede nájdete v Psychológii pre -násťročných. Pretože psychológia sa týka všetkého okolo nás – od stužkovej po politiku, od najobľúbenejšieho príbuzného po najnenávidenejšiu celebritu.
Táto kniha je najlepší úvod do psychológie. Predstaví vám kontroverzné výskumy, najdôležitejšie teórie a najvplyvnejších priekopníkov. Ak ste sa už niekedy zamysleli nad dôvodmi ľudského správania, toto je pre vás tá pravá kniha.





Fajn...konečne sa dostávam k recenzii na túto knižku. Ako všetci viete, mojim žánrom je YA a sem-tam fantasy. YOLi sa však rozhodlo vydať túto Psychológiu, ktorá je určená mojej vekovej kategórii a keďže ma anotácia zaujala (a ja som chcela nejakú zmenu), rozhodla som sa ju zobrať ako recenzný výtlačok. Čo k tomu povedať?

Naša generácia žije sociálnymi sieťami a keď sa jedná o informácie, našou záchranou je Google a Wikipedia. Priznám sa, že ani ja sama som sa pri učení ani raz nepozrela do náučných kníh. Táto kniha je však úplne iná. Už obalom vás zaujme a viete, že vo vnútri sú informácie, ktoré vás zaujmú.


  • Premýšľajú chlapci rovnako ako dievčatá?
  • Čo je to vedomie a prečo sa nám sníva? 
  • Ako sme naprogramovaní?  

  • Psychológia pre -násťročných nie je kniha, ktorú môžete prečítať na posedenie. Ja sama som ju čítala viac ako mesiac. Každý článok vás niečím zaujme, ale nájdu sa aj také, ktoré preskočíte. Ja sama som pár strán preskočila.

    Veľkým plus v tejto knihe sú ilustrácie, ktoré sú hotová pastva pre oči! Všetko je nádherne zobrazené na obrázkoch, ktoré sa nachádzajú na každej strane. Taktiež sa mi páči, že v knihe som sa dozvedela nie len informácie o VECIACH, ale aj o významných osobách, ktoré objavili rôzne veci a prišli na zaujímané teórie. Mínusom pre mňa je veľký počet informácií, ktoré som už vedela (a určite ich vie asi každý násťroční). Tieto som len preskakovala a tým sa len zvyšoval počet strán, ktoré som nečítala.


  • Kam patrím?
  • Prečo robia dobrí ľudia zlé veci? 
  • Možno človeka formovať? 
  • Čo s virtuálnou šikanou?
  • Čo nakoniec? Viem, že recenzia je krátka a veľa asi nepoviem, ale tu sa povedať veľa nedá. Kniha by sa mala nachádzať v knihovni každého, kto sa aspoň trochu zaujíma o rôzne teórie a históriu...proste psychológiu. Aj keď kniha nie je môj žáner, som rada, že som si ju zaobstarala a v knihe mám zaznačených veľa strán, na ktorých sa nachádza niečo zaujímavé. Knihe dávam nakoniec pekné
    3 sovičky...zlatá stredná cesta. :)

    MOJE HODNOTENIE:

    Za recenzný výtlačok ďakujem kníhkupectvu megaknihy.sk
    Vy si knihu môžete kúpiť TU

    Žiadne komentáre:

    Zverejnenie komentára

    Za každý komentár zo srdca ďakujem!