11. januára 2015

Trish Dollerová- Kde hvězdy stále září

Počet strán: 264 strán
Jazyk: český jazyk
Rok vydania: 2014
Vydavateľstvo: CooBoo

Anotácia: 
Čo si Callie pamätá, je na úteku so svojou matkou, ktorá ju uniesla ako dieťa od otca. Callie nikdy nežila normálny život- nikdy nemala skutočný domov, nikdy nepoznala svoju rodinu, nechodila do školy a najčastejšie sa živí jedlom z automatov. A keď jej matku zatkli a Callie sa vracia ku svojmu otcovi, musí nájsť spôsob, ako nechať minulosť za sebou a ako sa stať súčasťou veľkej rodiny. A hlavne musí veriť, že láska skutočne existuje a ona môže byť milovaná a nie len využívaná. A aké iné miesto sa k tomu hodí viac, ako mestečko na Floride s veľkou Gréckou komunitou, kde je celý rok krásne počasie, oceán je za rohom a rybárske lode každé ráno vyrážajú na lov? 

Trish Dollerová napísala neuveriteľne pútavý a drsný príbeh o tom, ako sa vyrovnať so stratou, zradou a láskou- a hlavne príbeh o tom, ako nestrať sám seba.  

Ku knihe som sa dostala náhodu pred mesiacom, keď som mamine písala zoznam kníh, ktoré by som chcela dostať na Vianoce. Obsah ma zaujal, tak som ju šupla na zoznam. Mamka ju predsa len kúpila a ja som si mohla cez Silvestrovskú noc vychutnať tento pútavý príbeh o sile rodiny. 

Po prečítaný knihy si uvedomíte, že hlavná myšlienka nie je o love story, (ako som si najskôr myslela) ale o sile rodiny a o rešpekte, Callie je dieťa ktoré sa nenarodilo pod šťastnou hviezdou. Zo svojho detstva si pamätá hlavne úteky a sťahovania z miesta na miesto. Nikdy sa nedozvedela, prečo ju jej matka uniesla od jej otca a nezaujímalo ju to.
Svoju matku nadovšetko milovala a aj keď nesúhlasila s jej životom, stále ostala pri nej a rešpektovala ju. Jedného dňa sa scenár opakuje. Jej matka vyberie znovu kufre a začne baliť veci a Callie sa znovu musí rozlúčiť s mestom, ktoré aj tak vôbec nepoznala. Na ceste za novým životom ich ale zastavia policajti a Callie sa v jednom momente objaví na policajnej stanici a čelí mužovi, ktorý má byť jej otec. Jej matka je vo väzení, ona má 17 a tak jej neostáva nič iné, ako vrátiť sa do mesta, kde sa narodila a zoznámiť sa so svojou nevlastnou matkou a bratmi. Tu si nachádza kamarátov a dokonca aj lásku- Alexa, ktorý jej pomotá nielen hlavu, ale aj srdce. Zrazu si uvedomí, že má útekov dosť a aj keď matku nadovšetko miluje, chce mať konečne domov. 


Hlavnú hrdinku Callie som mala rada, obľúbila som si ju hneď na začiatku a prežívala som s ňou jej príbeh. Ľudia v jej živote ju sklamali a preto som chápala jej občasné zmýšľanie, alebo činy. Niekedy mi však prišiel jej životný štýl čudný. Bolo jasné, že sa do Alexa bezhlavo zamilovala a dostal sa jej do srdca. Jej kamarátka Kat jej dokonca povedala, že je to chalan, po ktorom sa bláznia všetky baby, ale ona mu aj tak pri prvej príležitosti skočila do postele. Možno som staromódna (a čítam príliš romantických kníh), ale s týmto si u mňa body nezískala. A keď som sa ešte dozvedela o jej minulosti...o tom, čo sa jej stalo, nechápala som to ešte viac. Ak ju ten chlap zneužíval, určite by som sa s chalanom spoznala viac a až potom by sme skočili do postele.


"Zlo si vás stále nájde, aj keď si myslíte, že ste chránený."

Knihu som prečítala za tri dni. Bola to príjemná oddychovka pri televízore po večeroch. Dej ma naozaj zaujal, ale príliš nenadchol. Knihu som rada prečítala až do konca, ale keby som sa nechcela dozvedieť, ako to všetko skončí, neprečítala by som ju. Chválim ale autorku! Je to skutočne silný príbeh o rodine a odporúčam ho. 

MOJE HODNOTENIE:


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Za každý komentár zo srdca ďakujem!