14. októbra 2020

Lucy Fleming: Ela a jej zázračné svetlo

Počet strán: 32 strán
Jazyk: slovenský jazyk
Rok vydania: 2020
Vydavateľstvo: Ikar
Edícia: Stonožka

Anotácia:

Ak sa v noci pozriete na nočnú oblohu a kútikom oka zazriete malú svetelnú šmuhu a pred ňou mihotavé svetielko... uvidíte Elu. Ela vždy snívala o tom, že uvidí východ slnka. No kvôli svojim jemným krídlam môže vychádzať von len v noci. Keď je mesiac vysoko na oblohe, zbiera lúče svetla – či už je to ligotavé hviezdne svetlo, alebo jas pouličných lámp. Nazbieraným svetlom pomáha zatúlaným a osamelým zvieratám. Vďaka svojmu zlatému srdcu si nájde priateľky – líšku Bellu a sovu Lunu. Tie sa spolu s ďalšími Elinými kamarátmi rozhodnú odplatiť Ele jej dobrotu. Splnia jej najväčšie prianie.

Obálka knihy: Naprostá fantázia! Niečo nádherné! Bola to práve obálka, ktorá ma prinútila siahnuť po tejto knihe. Má v sebe niečo čarovné, čo pritiahne dokonca aj dospelého človeka. Ilustrácia je nádherná a ja nemôžem dať nič iné ako 5 z 5 bodov.

Ako som sa ku knihe dostala?: Po dlhej pauze, ktorá bola na mojom blogu som obnovila moju obľúbenú spoluprácu aj s kníhkupectvom bux. Pri výbere recenzného výtlačku som miestami váhala, no keď som rozklikla odkaz na knihu Ela a jej zázračné svetlo, bolo rozhodnuté. 

Čo na knihu hovorím?: Kniha ma už pri jej výbere k sebe ťahala. Priznávam sa, že je to moja prvá detská kniha, ktorú som prečítala hádam po desiatich rokoch. Chvíľu som nechápala prečo som si túto knihu vlastne na recenziu vybrala, no veľmi som sa na ňu tešila. 

Ela je drobné dievčatko, ktoré žije v dutine starého stromu. Celý deň prespí a v noci, keď slnko zájde vzlietne na oblohu. Tak strašne túži vidieť východ slnka, no kvôli svojim krehkým krídlam je to nemôžné. Preto v noci zbiera všetko drobné svetlo, ktoré nájde a daruje ho tým, ktorí ho potrebujú. Pri svojich výletoch stretne aj líšku spoločne so sovou, s ktorými sa ihneď skamaráti. Jej pochmúrne noci sú odvtedy vďaka nim viac svetlejšie, no svoj sen o východe slnka nezabúda. Jej nové kamarátky jej v tom rozhodnú pomôcť.

Na knihe sú najviac čarovné jej nádherné ilustrácie. Už pri prvých stránkach som sa stratila a pozerala som sa na jednu kresbu pár minút. Som veľmi rada, že autorka takýto nádherný príbeh o splnený svojho sna a o priateľstve napísala. A o to viac, že vydavateľstvo Ikar sa ho rozhodlo vydať aj slovenských deťom. Môžem snáď dať takejto knihe niečo iné ako plný počet sovičiek? Nemôžné! Síce mám 22 rokov, no som veľmi rada, že som si tento príbeh prečítala.

MOJE HODNOTENIE:



Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Za každý komentár zo srdca ďakujem!