9. septembra 2020

Erin Watt: Palác klamstiev

Počet strán: 336 strán
Jazyk: slovenský jazyk
Rok vydania: 2019
Vydavateľstvo: Ikar
Séria: Royalovci

Anotácia:
Ella Harperová v živote prekonala množstvo problémov. Je tvrdá, odolná a ochotná podstúpiť čokoľvek, len aby ochránila svojich milovaných. Lenže tajomstvo, ktoré visí nad jej zmŕtvychvstalým otcom a priateľom, možno neunesie.
Reeda Royala doteraz nezastavila žiadna prekážka, rodičia ho vysekali z každého maléru. Napriek arogantnému správaniu či bitkám bol miláčikom dievčat. Budil rešpekt. Teraz sa mu celý svet obrátil chrbtom a jeho vyhliadky do budúcnosti sú zúfalé. Hrozí mu väzenie a všetci sú presvedčení, že zaslúžene. Všetky dôkazy svedčia proti nemu. Ella milovanému Reedovi verí, no aj ju nahlodávajú pochybnosti. Naozaj neexistuje jediná stopa, ktorá by viedla k inej osobe ako k jej priateľovi? Ani Royalovci nie sú nedotknuteľní.




Obálka knihy: Musím povedať, že tu sa autori obálky trochu sekli. Som rada, že nechali rovnako príjemný štýl písma, zvolili krásnu žltú farbu a obálku zladili do rovnakého štýlu ako predchádzajúce diely, no čo tá brána? Samozrejme, že chápem dôvod dania brány ako ilustráciu, keďže vystihuje názov, no tento obrázok mi tam vôbec nepasuje a pokazil obálku. Dávam 3,5 boda.

Ako som sa ku knihe dostala?: Tu sa budem istý čas opakovať, keďže knihy si teraz beriem skôr z knižnice. Tentokrát som neuveriteľne šťastná, že som si zobrala aj tento 3. diel série, keďže predchádzajúci diel skončil tak napínavo, že som sa do knihy musela pustiť hneď.


Čo na knihu hovorím?: OMG! Chcela ma snáď autorka zabiť? (PS: Píšem pri tejto série jednotné číslo "autorky", príde mi to tak lepšie. Snáď vám to nebude vadiť) Prekliaty princ skončil tak napínavo, že som tento diel nevedela pustiť z rúk. Autorka nastavila latku dosť vysoko už pri prvom diely Papierová princezná, pri Prekliaom princovi ju posunila o čosi vyššie a v tomto diely Paláca klamstiev ju asi vyhodila až do neba. Môžem naisto povedať, že podľa mňa je toto "finále trilógie" o Elle a Reedovi zatiaľ najlepší diel série o Royalovcoch. Predchádzajúci diel skončil návratom "mŕtveho" Steve-a- otca Elle, vraždou Brooke- Callumovej tehotnej snúbenice a čo najhoršie...obvinením Reeda z jej zabitia. 

Celej rodine Royalovcov sa zrútil život. Brooke, Callumova tehotná snúbenica, ktorej dieťa je možno Reeda bola zavraždená. V noci však zabúchajú na sídlo Royalovcov agenti a z jej vraždi odvedú do väzenia Reeda. Všetky dôkazy ukazujú na to, že ju zabil. Čo ak áno? Túto otázku si kladú všetci. Hlavne Ella, ktorej k tomu všetkému vstúpi do života aj jej otec. Steve mal byť mŕtvy, no ukázal sa na prahu dverí rovno vo chvíli keď Reeda odvádzala polícia. Síce Ellu nepozná a kvôli state niektorých spomienok netuší, že má dcéru, sa rozhodne skúsiť byť rodičom. Ella o to však nemá záujem. Jediné čo ju zaujíma je to, že človek, ktorého miluje možno pôjde do väzenia za vraždu. Verí mu, aj keď vždy vyplávajú na povrh ďalšie dôkazy o jeho vine. Všetci sa mu vyhýbajú a potichu ho nazývajú vrahom, no Ella stojí pri ňom...rovnako ako jeho rodina. Kto však zabil Brooke? A prečo? Royalovci musia byť tentokrát silnejší viac ako nikdy predtým. 

Začnem tentokrát Reedom, tento diel je totiž hlavne o ňom. Kniha ma utvrdila v tom, že Reed je jeden silný a múdry chalan, ktorý zažíva snáď to najhoršie čo sa môže stať- obvinenie z vraždy. Všetci známi o ňom hovoria ako o vrahovi a násilníkovi, no jemu je to jedno. Ide mu hlavne o to, čo si o ňom myslí jeho rodina a Ella. Snaží sa byť celú knihu silný, no postupne si uvedomuje vážnosť situácie a začína sa skutočne báť. Zmení sa na bezbranného človeka, ktorého oporou je len rodina.

Ella si prejde v tomto diely ďalšími nepríjemnými udalosťami, ktoré jej život hodil pod kolená. Snáží sa byť chápavou a silnou priateľkou, láskavou kamarátkou a dcérov otca. To posledné ju však vôbec neláka. Steve sa k nej správa inak, ako sa k nej správali ostatní doslepáci. S Ellou som nemala znovu žiadny problém. Ešte raz sa budem opakovať, že Ella je jednou z najrozumnejších YA knižných hrdiniek, s ktorou som sa stretla

V tomto diely sa dosť objavuje Steve, ktorého nemôžem nepomenúť. Už od začiatku knihy som ho nemala rada. Absolútne nesympatická postava, ktorú som celý čas pozorne pozorovala a snažila som sa vyzistiť ako to s ním skončí. Bolo by šialené aby s ním Ella skončila, aj keď je to jeho biologická dcéra. 

Koniec ma úplne odrovnal. Kniha má veľmi veľa šokujúcich zvratov, ktoré vás nútia otáčať stránku za stránkou a nepustiť knihu z rúk (áno, znovu som ju prečítala za jeden deň). Ako sa to preboha celé skončí? Skutočne zabil Brooke Reed? Ak nie, tak kto? Ako sa to nakoniec vyvinie so Steve-om? Bude Ella konečne šťastná a bude mať milujúcu rodinu? 
Tieto otázky si bude čitateľ stále klásť a hľadať k nim odpovede. Palác klamstiev je (zatiaľ) podľa mňa najlepší diel série a ja jej nemôžem dať nič iné ako 5 sovičiek.

MOJE HODNOTENIE:

CELKOVÁ REAKCIA NA KNIHU:

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Za každý komentár zo srdca ďakujem!