16. júla 2018

Laura Silverman: Leto bez vody

Počet strán: 304 strán
Jazyk: slovenský jazyk
Vydavateľstvo: Ikar
Rok vydania: 2018

Anotácia: 
Anise plánuje stráviť každú minútu letných prázdnin s priateľmi: surfovaním, maškrtením dobrôt na pláži a posedávaním pri ohni až do úsvitu. Ale po vážnej autonehode, pri ktorej si jej teta, ovdovená matka troch detí, zlomí obidve nohy, je prvý raz nútená rozlúčiť sa so Santa Cruz, s oceánom, priateľmi a dokonca aj so svojím sľubne sa začínajúcim vzťahom a odletieť do Nebrasky. Život vo vnútrozemí však nie je jednoduchý. Anise sa celé dni stará o mladších bratrancov a sesternicu v maminom rodnom dome. Jej mama od svojej dcéry a manžela odišla už dávno, sebecky uprednostnila vlastné záujmy pred rodinným životom, no opakovane sa vracia ako víchor na pár týždňov, len aby potom opäť bez rozlúčky zmizla na celé mesiace, ba aj roky. Všetko sa skomplikuje, keď Anise stretne Lincolna, charizmatického jednorukého skejtbordistu. Ten vášnivú surfistku nabáda, aby vyskúšala skejtbord. Zatiaľ čo sa Anise zbližuje s Lincolnom a na pleciach nesie bremeno starostlivosti o bratrancov a sesternicu, odcudzí sa kamarátom, čo ju privedie k hroznému zisteniu. Naozaj je ako mama, ktorá sa na svojich milovaných vykašľala?

Obálka knihy: Obálka je sama o sebe pekná, no ku knihe mi až tak nepasuje. Podľa mňa mali vsadiť na obálku s reálnymi mladými ľuďmi alebo dievčaťom (Anise). Keby spravili rovnakú obálku, ale s reálnymi postavami, bola by geniálna. Takto obálke dávam 3/5 bodov.

Ako som sa ku knihe dostala?: Vydavateľstvo YOLi mám veľmi rada a skoro všetky ich knihy, ktoré som mala možnosť prečítať sa mi páčili. Preto keď som videla, že vydali novú knihu, ktorá už názvom značí, že to bude príjemná letná oddychovka, vedela som, že po nej tieto letné prázdniny musím siahnuť.

Čo na knihu hovorím?: Ako väčšina YOLi kníh, aj táto má brožovanú väzbu, za čo som bola tentokrát rada, pretože sa mi ľahšie nosila v kabelke keď som sa išla opaľovať. Na prvý pohľad sa mi zdalo, že kniha má viac strán a preto som sa prekvapila, že ich bolo len 304. Nakoniec som tomu aj rada, pretože príbeh nebol zbytočne naťahovaný, ako to pri niektorých knihách a podľa mňa mal správnu dĺžku.

Už na prvých stránkach knihy som si všimla geniálne opisy, ktoré autorka v príbehu robila. Opisy mora, vetra, pláže a domu, kde Anise bývala boli skvelé a ja som mala chuť zavrieť oči a teleportovať sa tam. Autorkin štýl písania som si preto neuveriteľne obľúbila a sadol mi. Dĺžky kapitol síce boli dlhé, no tie boli niekoľkokrát rozdelené a preto som vedela v pohode skončiť s čítaním, keďže viete, že nerada končím čítanie v polovici kapitoly.

Anise má (skoro) dokonalý život. Má priateľov, milujúceho otca, skvelého kamaráta, z ktorého sa možno vykľuje niečo viac a hlavne pláž priamo pri dome. Anise totiž miluje surfovanie. Nedokáže si predstaviť deň bez neho. Teší sa, že celé leto strávi na surfe, bude sa zabávať a vytvárať si nezabudnuteľné zážitky. To však preruší vážna autonehoda jej tety, ktorá ostane v nemocnici a nutne potrebuje, aby sa niekto postaral o jej 3 deti. Plány Anise sa zrútia v momente, keď jej otec oznámi, že odchádzajú na pomoc jej tety...cez polku krajiny, do Nebrasky. Takže žiadne surfovanie, zábava, priatelia. Anise síce miluje svojich bratrancov a sesternicu, no nenávidí fakt, že nemôže surfovať. V parku však stretáva Lincolna...krásneho, obľúbeného a zábavného skejtbordistu, vďaka ktorému sa dozvie, že skejtbord je taktiež zaujímavý. Pomaly sa začínajú zbližovať a zdá sa, že toto leto nebude až taká katastrofa.

Autorku obdivujem, pretože k oddychovému príbehu vytvorila geniálne postavy, ktoré sa nedá nemilovať. Anise sa mi na začiatku príbehu trochu nepozdávala, ale nakoniec som ju pochopila. Je vážne ťažké na celé leto opustiť niečo čo milujete, no Anise bola surfovaním priam posadnutá a chcela ho dokonca uprednostniť pred rodinou. To ma na nej trochu naštvalo, no akonáhle sa dostala do Nebrasky, úplne sa mi pozdávala.
Lincoln bol skvelý. Hneď od začiatku mu autorka trochu zdvihla sebavedomie, no to sa mi na ňom ešte viac páčilo. Jeho postava mala zaujímavý charakter, páčilo sa mi jeho konanie a vážne mi bolo ľúto, že nemal jednu ruku. Štval ma fakt pre ktorý tú ruku nemal. Do letného oddychového príbehu mi úplne pasoval.
Nemôžem zabudnúť na skvelé dvojičky a sesternicu Anise, ktoré mala celé leto strážiť. Chlapcov som si neuveriteľne obľúbila a na konci knihy mi bolo strašne smutno, že už nezažijem žiadne ich šibalstvá.

Povedala som už, že to bol skvelých oddychový príbeh? Hej? Aj tak to ešte raz zopakujem. Určite knihu odporúčam všetkými 10-timi prečítať cez letné mesiace a dopriať si oddychový príbeh, ktorý čitateľovi zdvihne náladu. Leto bez vody odo mňa dostáva 5 sovičiek.

MOJE HODNOTENIE:
MOJA CELKOVÁ REAKCIA NA KNIHU:

1 komentár:

  1. Ten, kto dnes číta toto svedectvo, by mal osláviť so mnou a mojou rodinou, pretože to všetko začalo ako vtip pre niektorých ľudí a iní hovorili, že to nie je možné. Volám sa Juraj Kamensky a som z Bratislavy, ale s manželkou sa sťahujem do Chicaga. Som šťastne ženatý s dvoma deťmi a krásnou ženou. Niečo hrozné sa stalo mojej rodine, stratil som prácu a moja žena opustila dom, pretože som sa nemohla starať o seba a o potreby rodiny. a jej deti v tomto konkrétnom okamihu. Podarilo sa mi deväť rokov, žiadna žena, ktorá by ma podporovala, aby som sa o deti starala. Snažím sa poslať testovaciu správu mojej žene, ale ona blokovať ma z rozprávania s ňou sa snažím hovoriť so svojím priateľom a jej rodinnými príslušníkmi, ale stále viem, že by mi mohol pomôcť a ja som bol podanie žiadosti neskôr toľko spoločnosti, ale stále to urobili Nevolajte ma, kým neprišiel verný deň, že nikdy nezabudnem v mojom živote. Keď som sa stretol so starým priateľom môjho, ktorému som vysvetlil všetky moje ťažkosti a povedal mi o skvelom mužovi, ktorý mu pomohol získať dobrú prácu v Coca cola spoločnosť a on mi povedal, že jeho kúzlo koliesko, ale ja som človek, ktorý nikdy neverí v kolieskach kúzla, ale ja som sa rozhodol dať mu vyskúšať a jeho meno je Drosagiede on ma poučil a ukázal mi, čo mám robiť v týchto troch dňoch obed spell.I sledovať všetky pokyny a robiť to, čo ma požiadal, aby som sa dobre. uistil sa, že všetko šlo dobre a moja žena ma opäť uvidí po skvelej práci Drosagiede. Moja žena mi zavolala s nevedomým číslom a ospravedlnila sa mi a povedala mi, že mi naozaj chýba a naše deti a moja žena sa vracajú domov.a po dvoch dňoch Spoločnosť, ktorej som poslala svoj uznávací list, teraz som manažérom spoločnosť Paragon tu v USA. Odporúčam vám, ak máte nejaké problémy, pošlite správu na tento e-mail: {doctorosagiede75@gmail.com} alebo čo mu dáte na +2349014523836 a dostanete najlepší výsledok. Vezmite veci za samozrejmosť a bude vám odobraté. Prajem Vám to najlepšie.

    OdpovedaťOdstrániť

Za každý komentár zo srdca ďakujem!