9. júna 2017

Marissa Meyer: Bez srdce

Počet strán: 416 strán
Jazyk: český jazyk
Rok vydania: 2017
Vydavateľstvo: Egmont ČR

Anotácia:
Catherine je jednou z nejžádanějších dívek v říši divů a o ruku ji chce požádat sám Král. Ona má ale jiné sny, netouží stát se Královnou. Když potká na královském plese pohledného a záhadného Šprýma, rozhodne se, že nebude jen figurkou ve hře někoho jiného. Se Šprýmem se začne potají scházet i přesto, že oba riskují Královu nelibost a hněv jejích rodičů. Cath je však pevně odhodlaná zvolit si vlastní cestu, jenže v zemi plné kouzel, šílenství a nestvůr má osud jiné plány.





Obálka knihy: Nádherná obálka! Čierno-červená sa ku knihe skvele hodí a som rada, že písmo nejako zbytočne neprečačkali. Škoda, že meč v písmenku R nevynikne tak pekne, ako to je na originálnej obálke. Kvôli tejto maličkosti strhnem pol bod, takže obálka si u mňa zaslúži 4,5/5 bodov, čo je však skvelé hodnotenie.

Ako som sa ku knihe dostala?: Priznávam sa, že knihu som vôbec nepoznala a ani som nezaregistrovala, že sa bude prekladať. Keď mi však prišla ponuka na recenzné výtlačky a uvidela som meno Marissy, nemala som o čom premýšľať. Od Marissy som zatiaľ prečítala len prvé dva diely Mesačných kroník, ale aj tak som vedela, že jej meno je zárukou skvelého príbehu. A nemýlila som sa.

Čo na knihu hovorím?: Samozrejme, že som si pri výbere knihy prečítala anotáciu, ale stalo sa mi prvý krát, že som zabudla o čom bude kniha, ktorú chcem čítať. :D Teda...vedela som čo sa tam bude diať, ale úplne mi vypadlo, že to bude o tej Srdcovej kráľovnej z Alici v krajine zázrakov. Bola som asi na 3. kapitole, keď som sa vrátila k obsahu a nastali otázky: ,,To je o tej kráľovnej? Počkať...ona sa stane zlou, takže vlastne viem koniec knihy? Na čo to budem čítať?". Nemám rada zlé konce kníh, takže som nejako nemala na knihu chuť, ale nakoniec uznávam, že je to skvelý príbeh- až na to, že koniec nie je ani trochu šťastný.

Catherine Pinkertonová je krásna, inteligentná a dobrosrdečná dcéra markýza zo Želví zátoky v Srdcovo kráľovstve. Aj keď má sľubnú budúcnosť u bohatých šľachticov, ju to nezaujíma. Má totiž sen, že si so svojou slúžkou otvoria pekárstvo. Catherine totiž nadovšetko miluje pečenie a jej koláče si zamiloval aj samotný kráľ. Jej sen sa však ohrozený vo chvíli, keď sa dozvie, že ju chce kráľ požiadať o ruku a ona sa má stať kráľovnou. Kvôli žiadosti je jej sen o pekárstve ohrozený. Na kráľovskom plese sa stretáva s kráľovským šašom Šprýmom, ku ktorému začína cítiť niečo, čo určite nikdy nebude cítiť ku kráľovi. Pri každej ich tajnej schôdzke si Catherine uvedomuje, že túži stráviť život pečením a hlavne po boku Šprýma. Osud im však do cesty postaví veľa prekážok a nebezpečenstiev a koniec "...žili spolu šťastie až do smrti." je ohrozený.

Marissa znovu nesklamala a vytvorila skvelé postavy. Ich charaktery boli premyslené a každá si v knihe našla dostatok miesta na to, aby si o nej čitateľ vedel spraviť vlastný názor. Hlavná postava Catherine bola u mňa postava, ktorá ma nesklamala, ale ani nejako nenadchla. Nenašlo sa v knihe miesto, kde by som ju vyslovene neznášala. Mala svoj sen, chcela ho dosiahnuť a nezáležalo jej ani na korune. Osud jej však dal do cesty lásku, ktorá ju zmenila. Bolo pekné vidieť, ako sa postava mení počas celej knihy. Šprým bol...fantasticky! Obľúbila som si ho od prvej scény, keď sa v knihe objavil a milovala som ho do konca. Neviem čo viac k nemu napísať...musíte sa s ním zoznámiť sami a zamilovať si ho vlastným spôsobom.



Koniec knihy: !!!SPOILER!!! Musím sa vyjadriť aj k nemu. Vedela som, že koniec nebude šťastný, ale vážne?! Prečo?! Prečo?! prečo ho museli zabiť? :( Pri tej scéne som mala ústa dokorán a keď ho zabili, tak som začala nerváčiť. Vážne nenávidím smutné konce. 

Ako som už viac krát vyššie spomínala, Marissa proste nesklamala. Celá kniha jej podľa môjho názoru skvele vyšla. Príbeh bol premyslený, skvelé charaktery postáv. Za samotný príbeh by som jej dala plný počet bodov, ale moje hodnotenie nebude plné. Na začiatku som sa nevedela pri príbehu rozbehnúť a k tomu ma dostal ten koniec. Preto dávam knihe 4 sovičky. Knihu odporúčam každému, kto miluje Marissu, Alicu v krajine zázrakov a skvelé fantasy príbehy.

MOJE HODNOTENIE:

MOJA REAKCIA NA KONIEC KNIHY:

Za recenzný výtlačok veľmi pekne ďakujem vydavateľstvu Albatrosmedia
Vy si knihu môžete kúpiť TU.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Za každý komentár zo srdca ďakujem!