9. októbra 2015

Sarah J. Maas- Trón zo skla

Počet strán: 375 strán
Jazyk: slovenský jazyk
Vydavateľstvo: Slovart
Rok vydania: 2015
Diel: #1

Anotácia:
V krajine bez akejkoľvek mágie, kde vládne krutý kráľ, je na kráľovský dvor povolaná najnebezpečnejšia nájomná vrahyňa. Prichádza, aby získala späť svoju slobodu, nie aby zabila kráľa. Ak v turnaji porazí dvadsaťtri nájomných vrahov, zlodejov a žoldnierov, prepustia ju z väzenia a po štvorročnej službe ako kráľova šampiónka získa späť svoju slobodu. 

Jej meno je Celaena Sardothien. Korunný princ si Celaenu na túto úlohu najal a je jej jediným spojencom. Kapitán kráľovskej gardy je zas jej pravým ochrancom. V komnatách a chodbách Zámku zo skla sa však schováva niečo oveľa nebezpečnejšie... A keď začne Celaeniných protivníkov niekto po jednom likvidovať, jej zápas o slobodu sa mení na boj o holé prežitie. Tajomný nepriateľ sa totiž neuspokojí, kým nebude ležať celý svet v troskách.

Obálka: Musím autorov pochváliť. Obálka sa im neuveriteľne vydarila. Aj keď tie vlasy a tvár mi ku Celaene nejdú, pri súbojoch som si ju vždy predstavovala rovnako oblečenú, ako je na obálke. Dávam preto plný počet bodov- 5/5.

Konečne som sa aj ja dostala na ospevovaný Trón zo skla. Musím sa priznať, že keď som anotáciu čítala prvý krát, nebola som si knihou na 100% istá. Všade som čítala kopu pozitívnych recenzii, ale až projekt u Maggie ma prinútil, aby som knihe nakoniec dala šancu a kúpila som si ju. Vôbec neľutujem!

Ako všetci dobre viete, som bezhlavá romantička, takže do tohoto žánru kníh sa púšťam len zriedka. Cez anotáciu, ktorá sa mi moc nepozdávala som sa musela prebiť a až keď som u Maggie čítala jej články o tejto knihe a jej recenziu, knihe som úplne popadla.
Dej knihy je pre mňa vážne zaujímavý. Skôr som typ, ktorý číta knihy, v ktorých sú hlavné hrdinky tie bojazlivé a boja sa aj záchodového pavúka. Celaena je úplne opačná hrdinka, u ktorej by ma neprekvapilo, keby si toho pavúka dala na večeru. Ako malá bola obyčajné dieťa, ktorej však umrú rodičia a ona sa ocitne u majstra, ktorý z nej spraví najnebezpečnejšiu nájomnú vrahyňu. Problém je, že ju chytia a uväznia na strašnom mieste. Po pár mesiacoch však prichádza nádej na slobodu, ale medzi slobodou a ňou stojí 23 nájomných vrahov, zlodejov a 3 roky špinavej práce pre kráľa.

Ako som už spomínala, dej bol pre mňa zaujímavý a priznám sa, že zo začiatku knihy aj nudný. Po pár kapitolách sa to však rozbehlo a ja sa priznávam, že kvôli tejto knihe som skoro zameškala do školy, lebo som ju v noci nevedela prestať čítať. Páči sa mi, ako autorka všetko vymyslela, aj keď by som navrhovala, aby do turnaja dala menej kriminálnikov a každý turnaj viac rozpísala. Pri niektorých častiach knihy som sa dobre zasmiala a pri niektorých som ani nedýchala, lebo som nevedela, ako sa to všetko skončí. Autorka ma tiež prekvapila svojom štýlom písania, ktorý určite sadne každému. V knihe som našla všetko, čo bestseller má mať.

Celaena Sardothien sa týmto zaradila medzi moje najobľúbenejšie hlavné hrdinky...bez debaty. Jej povaha sa mi strašne páčila a aj keď som s ňou niekedy v niečo nesúhlasila, vždy sa našlo niečo, čím si to u mňa vyžehlila. Silná navonok, ale krehká vo vnútri. Nedala sa ničím zastrašiť a bojovala až do konca. Jej hlášky boli perfektné a autorka ju vynikajúco opísala. Vždy som sa vedela vžiť do jej pocitov. Skláňam sa pred tebou, Celaena...
Ako som spomínala, v knihe sa objavili dve mužské postavy, ktoré poriadne zamotali dej. Kamaráti z detstva, princ Dorian a kapitán stráže Chaol. Vo veľa recenziách som si všimla, že každý je iný TEAM a každého viac zaujal niekto iný. Ja som proste TEAM CHAOL. Možno sa zdalo, že Dorian je vtipnejší a má viac pohodlné vystupovanie, ale ja mám v knihách radšej tých záhadnejších, takže Chaol bol moja jasná voľba. Aj keď sa zo začiatku zdal strašne odmeraní a ľuďom sa pomalšie otváral, získal si moje sympatie. Aj keď na konci ostala Celaena s Dorianom, stále mám nádej.

Veľké plus na koniec je, že pohľady v knihe sa striedajú. Tým pádom som si viac obľúbila Chaola a pochopila zmýšľanie aj ostatných postáv. Priznám sa však, že by úplne stačilo, keby autorka striedala pohľady len týchto troch postáv.

Čo povedať nakoniec? Že máte bežať do kníhkupectva, alebo si knihu objednať na internete! Určite nebudete ľutovať, aj keď tento žáner veľmi nečítate. Ja sa neviem dočkať druhého dielu, ktorý u nás vyjde v decembri. Tejto geniálnej knihe dávam plný počet sovičiek. :)

MOJE HODNOTENIE:

1 komentár:

  1. a všimla si si, že na zadnej strane obalu má Celaena, má na sebe šaty, ktoré sú v knihe pri dôležitej udalosti?

    OdpovedaťOdstrániť

Za každý komentár zo srdca ďakujem!