30. septembra 2015

Erika Johansenová- Kráľovná Tearlingu

Počet strán: 376 strán
Jazyk: slovenský jazyk
Vydavateľstvo: YOLi
Rok vydania: 2015
Diel: #1

Anotácia:
V deň svojich devätnástych narodenín sa princezná Kelsea, vychovávaná vo vyhnanstve, vydá na nebezpečnú púť. Márnivá a sebecká kráľovná Elyssa je mŕtva a Kelsea musí zasadnúť na trón, ktorý jej právom patrí. Na dievča s nezvyčajnou jazvou a magickým náhrdelníkom však z každej strany striehnu nepriatelia. Urobia všetko pre to, aby zabránili jej korunovácii za vládkyňu Tearlingu. Neboja sa použiť ani najtemnejšiu mágiu. Hoci Kelsey koluje v žilách kráľovská krv, necíti sa ako vodkyňa. Nepozná svoj ľud a nevie nič o krutovláde svojej matky ani všetkých hrôzach, ktoré sa v krajine dejú.

Kelsea sa nepoddáva, no stačí jediný trúfalý čin následníčky trónu a kráľovstvo zasiahne nemilosrdná pomsta tyranskej vládkyne susedného Mortmesnu, červenej kráľovnej, obávanej čarodejnice. Až vtedy sa ukáže, komu môže Kelsea skutočne dôverovať. Mladá vládkyňa sa tak podrobí skúške ohňom, ktorá z nej spraví legendu... ak sa jej podarí ostať nažive.

Obálka knihy: Na môj vkus nádherne prepracovaná. Obálka sa mi veľmi páči a aj kvôli nej som sa o knihu začala zaujímať. Už sa teším, ako budú vyzerať ostatné diely. Tomuto prvému nemôžem dať nič iné, ako plný počet bodov- 5/5.

Erika Johansenová je pre mňa neznáma autorka a preto som knihe nevenovala pozornosť, keď ju vydali. Keď som však uvidela obálku a prečítala anotáciu, knihu som si hneď hodila na zoznam kníh, ktoré si musím zaobstarať. Kráľovná Tearlingu je typ knihy, ktorý bol pre mňa strednou cestou- v niečom sa mi neuveriteľne páčil a v inom ma sklamal


Erika vymyslela skvelý dej, do ktorého som sa naplno ponorila a nevedela som sa od knihy odtrhnúť. Aj keď musím priznať, že dej knihy sa mi miestami zdal až príliš nudný a pár strán by som z knihy kľudne vyškrtla. Priznám sa, že mi na konci knihy chýbalo nejaké napätie, bitka, vražda, proste hocičo! Štýl písania, ktorý si autorka zvolila, určite každému sadne a kniha sa vám bude skvele čítať. Čo ma však trochu mrzelo, bola dĺžka kapitol. Na môj vkus boli príliš dlhé. (vždy chcem dočítať kapitolu, až potom odložiť knihu a tu som proste čítala, čítala, už sa mi zatvárali oči, ale stále som nedočítala.

Postavy: Hlavnú hrdinku Kelseu som si proste nemohla neobľúbiť. Už od začiatku som sa s ňou stotožnila a všetko, čo spravila som skvele chápala. Miestami mi ju bolo strašne ľúto a niekedy som sa pri jej rozhodovaniach, alebo slovách zasmiala. Teším sa, aký osud ju bude čakať v ďalších knihách.
Čo sa týka ostatných postáv, bola som trochu sklamaná. Kelsea bola jediná postava, ktorú som si výslovne zamilovala. Ostatné postavy autorka na môj vkus príliš nerozpisovala a to sa mi nepáčilo. Áno, bolo tam viacero postáv (hlavne mužských), ale žiadna nebola tak rozpísaná, aby som si ju obľúbila. Čo ma tiež veľmi mrzelo bola romantika, ktorá v knihe bohužiaľ chýbala. Ako všetci dobre viete, ja som romantický typ, takže toto bolo asi moje najväčšie mínus v tejto knihe. Budem sa modliť, aby v ostatných dielom Kelsea našla nejaký románik. 

Čo povedať nakoniec? Neľutujem, že som si túto knihu prečítala a opäť som našla sériu, ktorú si určite obľúbim, Teším sa na ďalšie pokračovania a tiež na filmové spracovanie. Knihu odporúčam každému, kto má rád dobrodružné príbehy. Knihe dávam krásne 4 sovičky

MOJE HODNOTENIE:

4 komentáre:

  1. Pekná recenzia :). Ja už som raz po knihe takmer siahla, no napokon som si to rozmyslela... Ale myslím, že si ju určite niekedy prečítam :). Zrejme ešte pred filmom :).

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Som rada, že sa ti recenzia páčila. :) Určite knihu odporúčam, aj keď sa nezaradila medzi moje TOP knihy. :) Ja som sa iba dnes pri písaní tejto recenzie dozvedela, že bude aj film. :D Hups... :D

      Odstrániť
    2. To nevadí :D. Ja by som tiež nevedela, keby hlavná postava nebola Emma Watson :D

      Odstrániť
  2. hezká recenze dík za tip - kniha film :)

    OdpovedaťOdstrániť

Za každý komentár zo srdca ďakujem!