13. januára 2018

Mary E. Pearson: Zrádné srdce

Počet strán: 320 strán
Jazyk: český jazyk
Vydavateľstvo: CooBoo
Rok vydania: 2017
Séria: Letopisy Pozustalých
Diel: #2



Anotácia:
Druhý díl série Letopisy Pozůstalých.V zajetí barbarského krále mají Lia a Rafe jen malou šanci na útěk. Jejich jedinou nadějí je spoléhat na to, že král bude příliš ohromen jejím darem, než aby je popravil. Královo zaujetí Liou je však větší, než se na první pohled zdá. Stále je tu i Rafe, který jí lhal, ale pro její ochranu obětoval vlastní svobodu. Zatímco se probouzí Liinym dar a ona poznává sama sebe, je jí jasné, že ji čekají rozhodnutí, která ovlivní její zemi… i její vlastní osud.




Obálka knihy: Na prvý pohľad je obálka temná, síce sa mi zo začiatku nepáči to dievča, ale farba obálky je geniálna a ja som sa do toho odtieňu zamilovala. Po prečítaní knihy chápem prečo dievča kráča v strede dvoch budov- dvoch svetov. Obálke prvého dielu sa mi však páčila o trochu viac. Dávam preto 4/5 bodov.

Ako som sa ku knihe dostala?: Prvý diel tejto série s názvom Falešný polibek som čítala pár dní po jeho vydaní. Kniha ma hneď zaujala a vedela som, že sa mi bude páčiť. Knihu som nedostala ako recenzný výtlačok, preto som na prvý diel spravila len MINIrecenziu. Tentokrát som druhý diel zazrela v ponuke recenzných výtlačkov pre Albatros a hneď som vedela, že ani druhý diel si nemôžem nechať ujsť.

Čo na knihu hovorím: Ako ste si mohli v MINIrecenzii na prvý diel všimnúť, knihe som dala 4* a aj keď to bolo veľké hodnotenie, nejako extra mi neutkvela v pamäti. Preto som do knihy išla s vedomím, že som veľa vecí z deju pozabudla. Pri prvých kapitolách som sa znovu musela pozoznamovať s postavami, rozpamätať sa na dej. Keď som sa však do toho ponorila, znovu som sa ocitla v skutočne premyslenom svete, ktorý pre nás vytvorila autorka. Na knihe sa mi páčia kratšie kapitoly, ktorých pohľady sa striedajú. Môžeme dej čítať z pohľadu Lii, Rafea, Kadena a párkrát aj . Štýl autorky je príjemný, oddychový a preto sa u kniha skvele čítala. 

Zdroj
Lia bola v tejto knihe moja najobľúbenejšia postava. Bolo skutočne vidieť ako sa od úplne prvého momentu v prvom diele knihy zmenila, dospela a každú situáciu si premyslí. Nie je zbrklá, nenašla som situáciu, kde by som nad jej konaním krútila hlavou, ako to robím pri väčšine hrdiniek. Je silná, krásna, nebojácna osoba, ktorá by bola skvelá kráľovná. Som skutočne zvedavá na vývoj jej postavy vo finálnom diele.
Rafe a Kaden boli takí...nemastní-neslaní. Je vidno, že Liu každí miluje svojim spôsobom a snaží sa ju získať. Kým v prvom diele sa mi viac pozdával Rafe, tu som si viac dávala pozor na Kadena, na jeho činy a charakter. Aj keď vo svojom živote prežil skutočne veľa bolesti, má na rukách veľa krvi, bolo vidno, že Liu skutočne miluje.
Autorka to vážne skvele zamotala, čo sa tohto ľúbostného trojuholníku týka. Ako som povedala, s Lii by bola skvelá kráľovná a to dokáže len s pomocou Rafea. Po tomto diele mi však v srdci ostal Kaden a premýšľam aké by to bolo, keby Lia ostala s ním. Mám však hnusný pocit, že autorka pripraví vo finálne nejaký šok a niekto z toho nevyviazne živý.

Negatívnom tejto knihy bolo, že dej sa nejako extra neposunul. Ocitli sme sa vo Vende, kde sa Lia zoznamovala s mestom, ich ľuďmi...bola zajatec. Hlavné tri postavy boli od seba mierne odlúčené a nemali toľko priestoru na spoločné scény ako to bolo v prvom diele. Tento druhý diel sa mi zdal miernejší ako ten prvý, užívala som si ho menej.

Zrádné srdce je príjemná oddychová kniha, ktorú určite odporúčam, ak ste čítali prvý diel. Ako som vyššie spomínala, diel sa mi páčil o čosi menej ako prvý. Skonči sa neuveriteľne napínavo, takže aj keď tomuto dielu dávam 3 sovičku, neskutočne sa teším na ďalší diel.

MOJE HODNOTENIE:
MOJA CELKOVÁ REAKCIA NA KNIHU:

Za recenzný výtlačok zo srdca ďakujem Albatrosmedia.
Vy si knihu môžete kúpiť TU.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Za každý komentár zo srdca ďakujem!