18. septembra 2016

Katka Heřmanová- Radek

Počet strán: 90 strán
Jazyk: český jazyk
Rok vydania: 2013
Vydavateľstvo: Nová Forma

Anotácia:
Jmenuju se Radek. Žiju životem, co by se snad dal označit za naprosto normální a spokojený, jen kdyby nebylo pár malých detailků. Jako třeba toho, že jsem gay. Že moje rodina to ví. Že je s tím povětšinou smířená, což není vždycky tak výhodné, jak by si každý mohl myslet. Že moje vztahy, když už se mi je podaří navázat, jsou většinou založené pouze na postelových hrátkách. Že můj nejlepší přítel není gay, ale je zatraceně hezký. Že moje babička je zapřísáhlá křesťanka. A že jsem tak nějak obecně... Mistr v komplikování vlastního života.
Ako som sa ku knihe dostala?: Má vôbec zmysel opakovať, že ku ďalšej knihe s LGBT tématikou som sa dostala vďaka Mati (a určite tých kníh bude ešte viac...ten jej zoznam je vážne dosť dlhý)? O knižku som poprosila samotnú Katku, ktorá bola tak zlatá, že mi ju poslala na recenziu... A PODPÍSALA MI JU!! Radek sa stal preto mojich prvým podpísaným výtlačkom! Síce som vedela, že kniha má len 90 stránok, ale keď mi prišla domov a uvidela som ju, tak mi pripadala strašne ňuňu. Asi som jediná, ktorej trvalo jej prečítanie dva večeri. 

Čo si o knihe myslím?: Okey, hneď na začiatok musím priznať, že po prvých pár stránkach som si hovorila: ,,Čo to sakra...?". Katku som ako spisovateľku doteraz nepoznala, preto som nevedela čo očakávať, takže prvé stránky boli pre mňa trochu oboznámenie s jej štýlom písania. 
Po počiatočnom šoku (kvôli ktorému som knižku prvý večer zatvorila a začala ju čítať až na druhý deň) však prišlo prekvapenie. Táto útla knižtička ma úplne zaujala a nevedela som sa od nej odtrhnúť. Zaujal ma pohodlný... a humorný štýl písania, ktorý si autorka vybrala, jej skvelé vymyslenie hlavnej postavy a celkový dej. 

Čo sa týka samotného deja tejto knižky, nemám k tomu veľa čo napísať. Zoznamujeme sa tu s hlavnou postavou, jeho...skôr milostným životom, jeho problémami, rodinou....a to všetko s poriadnou dávkou humoru. Na začiatku som bola neskutočne zvedavá, aký dej knihy vlastne bude, pretože mi anotácia veľa nepovedala. Musím nakoniec skonštatovať, že autorka všetko geniálne vymyslela.

Radek bol vynikajúca a geniálne napísaná postava, na ktorú len tak skoro nezabudnem. Nebol to ten typický gay, ktorý buď chodí v ružových veciach, alebo to pred svetom skrýva. Jeho rodina to o ňom vedela...teda okrem jeho babičky, miluje sex a...a vyhýba sa záväzkom. Tejto postave nemám vôbec nič čo vytknúť! Vlastne len jedno...CHCEM HO ZA KAMARÁTA!!
Okrem neho sa v knihe nevyskytovalo veľa postáv. Možno jeho rodina a jeho posteľný milenci, ktorých meno som si len prečítala a hneď zabudla. Jediné vedľajšie postavy, ktoré som si zapamätala boli jeho otravná mamka a jeho najlepší kamarát (okey, hľadám jeho meno v knihe :D ) Robin. Na jeho mamke som sa vždy zasmiala a Robin bol tiež skvelý.

Koniec knihy bol fantastický! Usmievala som sa ako idiot a potom som ho ešte raz čítala ešte v škole...a znova sa usmievala ako idiot. Keď som knihu zatvorila, uvedomila som si, aký skvelý príbeh som práve prečítala a chcela by som ho viac! Úžasne napísaná kniha, ktorú hneď prečítate a budete sa pri nej usmievať. Určite vám ju odporúčam všetkými 20 prstami na mojom tele. Síce som trošku dlhšie rozmýšľala koľko sovičiek knihe dám, nakoniec som toho názoru, že si 5 sovičiek právom zaslúži! :)

MOJE HODNOTENIE:


CELKOVÁ REAKCIA NA KNIHU:
Za knihu veľmi pekne ďakujem samotnej autorke.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Za každý komentár zo srdca ďakujem!