25. októbra 2015

Kateřina Petrusová- Nebezpečná láska

Počet strán: 376 strán
Jazyk: český jazyk
Vydavateľstvo: Nakladatelství Fragment
Rok vydania: 2012

Anotácia:
Na doporučení posledního zaměstnavatele získá mladá newyorská ošetřovatelka Paige práci v rodině Bavettových, bohatých podnikatelů pocházejících z Itálie. Má se starat o jejich syna Michaela, mladého muže, který se po autonehodě duševně vrátil do období svého dětství. Paige si k němu postupně nachází cestu a Michael si ji velice oblíbí. Postupem času Paige přichází na to, že se dostala do newyorského podsvětí a její zaměstnavatelé jsou součástí mafie.

Co se stane, až se jednou Michael probere? Dostane se Paige ze spárů 
Bavettových, když odhalila jejich tajemství?


Obálka knihy: Aj keď som si hlavných hrdinov prestavovala úplne inak, postavy na obálke sa mi páčia. Takisto milujem fotky z NY, na ktorých vidieť ulice a kopu žltých taxíkov. Keďže sa mi ale to dievčenské oko na obálke trochu nepáči, dávam obálke nakoniec 4/5 bodov.

Autorku Kateřinu som objavila pred necelím rokov kvôli tejto knihe. Anotácia ma neuveriteľne zaujala a v jeden objednávke som si objednala aj knihu Zakázaná přitažlivosť. Knihy som si hneď obľúbila, ale Nebezpečná láska sa stala mojou srdcovkou. Keď som prednedávnom robila veľký nákup kníh, povedala som si, že Nebezpečnú lásku si znovu kúpim a tentokrát ju už nikomu nedám. Kniha je totiž český klenot!

Už od začiatku knihy som vôbec nemala pocit, že ju píše česká spisovateľka. Jej štýl písania, opisovanie NY a charaktery postáv z Kateřiny spravili americkú spisovateľku. Bola som sama prekvapená, že je Češka. Ako som spomenula, štýl písania mi bezproblémovo sadol a stránky kníh som otáčala jedna radosť. V knihe som nenašla žiadne "hluché" miesta a vždy sa v tedy niečo dialo. Román má všetko, čo potreboval. Napätie, smútok, rodinné putá, veľa lásky a tej správny humor, ktorý knihu robí tam vynikajúcou

Dej, ktorý autorka vymyslela bol skutočne skvelo premyslený a ešte som sa s ním nestretla. Paige je skvelá ošetrovateľka, ktorá má však jediný problém. Citovo sa upne na chorých pacientov a potom je smutná z toho, ak zomrú. Preto ako svoju ďalšiu prácu chce niekoho mladého. To sa jej však v agentúre nedarí získať, ale vďaka doporučeniu sa ocitne v talianskej rodine Bavettových. Ich syn Michael sa po nehode duševne vrátil do obdobia svojho detstva. Paige tomu najskôr nemôže uveriť, ale čím dlhšie je pri Michaelovi, tým viac mu rozumie a snaží sa mu pomôcť. Najväčší problém nastane, keď si uvedomí, že k nemu začína niečo cítiť a že ten malý chlapec je vlastne súčasťou mafie. 

Postavám v knihe tiež nemôžem nič vytknúť. Autorka ich skvelo rozpísala, dala im skvelé charaktery a ja som sa do hrdinov mohla skvele vcítiť. Paige bola skvelá hrdinka s úžasným srdcom, ktorá brala svoju prácu veľmi vážne. Skvele zvládala opatrovanie Michaela, aj keď s deťmi nemala žiadne skúsenosti. nebola žiadna citlivka a vedela si zo všetkým poradiť. 
 Michael bol postava, ktorú proste nemôžete v knihe nemilovať. Odkedy sa objavil v knihe, keď vyšiel zo záchodu a povedal Paige, či vie kresliť hasičov, knihu som si zamilovala! Keď sa správal ako malé dieťa, hneď som si priala, aby som mala dieťa, ako je on. Bol milý, vtipný, rozumný a aj ako dieťa bol gentleman, Keď sa vrátil do normálu, trochu mi za malým Michaelom bolo smutno, ale zvládla som to. 
Čo sa týka vedľajších postáv, autorka myslela aj na ne. Napísala skvelé charaktery a ja som si niektoré vedľajšie postavy zamilovala rovnako, ako tie hlavné. 

Čo mi na knihe možno chýbalo bolo viac strán venovaných mafii a spoločnému životu Paige a Michaela. Posledná štvrtina knihy bola pre mňa citovo zdrvujúca a ja som v jednej chvíli chcela kričať, či to autorka myslí vážne a knihu som chcela hodiť o zem. Nakoniec sa všetko skončilo podľa mojich očakávaní
Aj keď som prečítala všetko knihy od Kateřiny, kniha Nebezpečná láska zostáva mojou srdcovkou. Skvelá kniha, ktorú odporúčam vážne každému, kto má chuť na príjemný román s humorom a láskou. Knihe nemôžem dať nič iné ako plný počet sovičiek. (dala by som aj viac, keby som mohla).

MOJE HODNOTENIE: 



1 komentár:

  1. ahoj. Tvoji recenzi jsme si dovolili nasdílet na stránky naší komunity na Facebooku "Recenze knih a audioknih". Pokud budeš mít zájem, můžeš na našich stránkách pravidelně přispívat svými recenzemi, my je pak budeme umisťovat na Timeline stránek a zařazovat do alb podle kategorií. Děkujeme!!! Správce stránek Honza

    OdpovedaťOdstrániť

Za každý komentár zo srdca ďakujem!