21. augusta 2015

Jamie McGuire- Krásná katastrofa

Počet strán: 376 strán
Rok vydania: 2013
Jazyk: český jazyk
Vydavateľstvo: Fortuna Litera
Séria: Katastrofa #1

Anotácia:
ABBY ABERNATHYOVÁ začína navštevovať vysokú školu ďaleko od svojho rodného mesta, aby zabudla na minulosť. Uteká pred rodinou, ktorá jej vinou alkoholu a hazardných hier urobila zo života peklo, a usiluje sa byt príkladnou študentkou.
TRAVIS MADDOX má prezývku Besný pes a na štúdium si zarába ilegálnymi pästnými súbojmi - samozrejme, bez rukavíc. Má povesť najväčšieho zvodcu žien na univerzite. Je to presne ten typ, akému by sa Abby mala zďaleka vyhnúť, ak nechce spadnúť do pasce svojho starého života.
TRAVIS A ABBY sa navzájom priťahujú, ale presviedčajú okolie aj jeden druhého, že z ich priateľstva nikdy nevznikne milenecký vzťah. Potom však Abby prehrá stávku, a tak musí mesiac bývať s Travisom v jeho byte. Vášeň sa už nedá maskovať priateľstvom.

Obálka knihy: Nech pozerám, ako pozerám, obálku knihy ku tejto knihe snáď nikdy nepochopím. Travisa nazývali "Besný pes" a Abby nazýval Travis "Holubička", takže prečo ten motýľ?! O.o Niekto mi to musí vysvetliť, lebo ja som z toho pako. Čo sa celkovo obálky týka, je pekná a skutočne sa hodí k romantickému príbehu. Videla som však už aj lepšie, takže dávam 3/5 bodov

Meno Jamie McGuire je u Slovákov a Čechov určite známe. Jamie má na svedomí napísanie niekoľko skvelých kníh, ktoré sú vo svete obľúbené. Krásna katastrofa nie je výnimka. Už po vydaní sa zaradila medzi svetové bestsellery a svoje miesto si u nich právom zaslúži!

Ako som už na blog veľa krát písala, kniha Krásna katastrofa bola prvá, ktorú som aktívne prečítala a začala moju knižnú mániu. Hneď po jej prečítaní sa zaradila medzi moje najobľúbenejšie knihy a stále sa drží na prvých priečkach. Keď som si však knihu prečítala teraz...po pár sto kníh, ktoré som prečítala....sa mi Krásna katastrofa páčila o trošku menej a mala svoje negatíva. Preto som rada, že môžem napísať recenziu na túto knihu. :)


Jamie vymyslela skvelý dej knihy o dvoch rozdielnych ľuďoch, ktorých spojila náhoda. Páčilo sa mi, že dej sa odohrával na univerzite a Travis zarábal na súbojoch. Prišlo mi to strašne sexy. Čo som však bola trochu sklamaná, je to, ako rýchlo sa ku nemu Abby nasťahovala. Keby mi nejaký chalan dal stávku, či sa ku nemu nenasťahujem, určite by som mu len tak neprikývla a trochu viac by som sa nad tým zamyslela. Jamie tiež pridala do príbehu vedľajšie postavy, ktoré som si obľúbila, čo bolo veľké plus celého príbehu. 

Abby bola hlavná hrdinka, ktoré v tejto knihy bola slabší článok. Keď som si túto knihu prečítala ešte raz, prišla mi v niektorých veciach trochu hlúpa a nezrelá. V niektorých chvíľach som sa s jej počínaním nezhodla a krútila som hlavou, čo preboha robí. Čo už...v každej knihe musí byť nejaká postava, ktorá vám celkom nesadne a v tejto to bola práve Abby.
Čo sa týka Travisa Maddoxa...ach...dá sa vôbec niečo vyčítať? Už od prvého momentu, keď sa objavil v knihe som sa do neho bezhlavo zamilovala a stále som skákala od radosti, keď mal v knihe scénu. Abby strašne miloval a páčilo sa mi, ako o ňu bojoval a nevzdával sa (aj keď si to ona niekedy vôbec nezaslúžila). Mal síce aj on svoje chvíle, kedy by som tú jeho krásnu tvár prefackovala, ale celkovo mi to nevadilo. 

Ak mám knihu celkovo zhodnotiť, musím Jamie potlieskať. Napísala krásny príbeh, ktorý som si obľúbila a tých pár chybičiek jej odpúšťam. Kto má rád aspoň trochu romantiky, sexy chalanov, ktorí vám rozbúchajú srdce, Krásna katastrofa je pre vás ako stvorená. Ja dávam 4 sovičky. Určite sa môžete tešiť na recenziu Nádhernej svadby, ktorá bohužiaľ nebude taká pozitívna. Na Chodiacu katastrofu som sa ešte neodhodlala, ale určite sa ku nej dostanem. :) 

MOJE HODNOTENIE:


Za knihu veľmi pekne ďakujem kníhkupectvu megaknihy.sk. Vy si knihu môžete kúpiť TU.  


2 komentáre:

  1. U mňa knižnú mániu spôsobila trilógia Hry o život :) No a čo sa týka tejto knižky, ani po tvojej recenzii ma vôbec neláka, u mňa sú to už iné žánre, ale som rada, že vďaka tejto knihe začala tvoja knižná mánia :D Ale pekná recenzia, to musím povedať ;)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem, snažím sa recenzie písať čo najlepšie. Cením si tvoju chválu :) :3
      Hry o život sú na mojom zozname, ale kým sa ku ním dopracujem , tak budem mať aj 60 rokov. :D Krásna katastrofa bola príjemný začiatok knihomolenia. :) :D

      Odstrániť

Za každý komentár zo srdca ďakujem!