25. marca 2015

Jasinda Wilder- Alfa

Počet strán: 344 strán
Jazyk: slovenský jazyk
Vydavateľstvo: Ikar
Rok vydania: 2015

Anotácia:
Keď sa to stalo prvý raz, pripadalo mi to ako zázrak. Účty sa mi kopili a dosahovali takú výšku, akú by sa mi nikdy nepodarilo splatiť. Za mamu v sanatóriu, bratovo školné, moje školné, nájomné, elektrina. Všetko ležalo na mojich pleciach. A okrem toho som práve prišla o prácu. Nemala som nádej, na účte mi nezostali žiadne peniaze, nebola šanca, že by som si našla ďalšiu prácu. A potom odrazu, keď som stratila už aj poslednú nádej, našla som v schránke obálku. Bez spiatočnej adresy. Vpredu bolo napísané moje meno a vnútri bol šek na desaťtisíc dolárov. Stačili by na zaplatenie všetkých mojich účtov a niečo by mi ešte aj zostalo, kým si nájdem prácu. Mohla by som sa sústrediť len na školu. 

Keby ste dostali taký záhadný šek, ktorý by postačil na všetky vaše výdavky, nedali by ste si ho vyplatiť? Ja som to urobila. Po roku mi ktosi zaklopal na dvere. Pred domom stála dlhá čierna limuzína, pri dverách šofér a povedal len toľko: „Nadišiel čas splatiť dlh.“ Nastúpili by ste? Ja som nastúpila. Ukázalo sa, že niekomu dlhujem stodvadsaťtisíc dolárov.



Na túto knihu som sa tešila. Už keď o nej písali a prečítala som si jej anotáciu, dala som ju na zoznam kníh, ktoré proste musím mať. Keď sa mi naskytla šanca, že môžem objednať knihy do knižnice, neváhala som a Alfu som si objednala. Bohužiaľ....ľutujem. Dnes je deň, kedy píšem na blog skutočne negatívnu recenziu. :/

Odkedy som čítala Fifty Shades, mám rada, keď vyjde nejaká erotická a romantická kniha v jednom. Doteraz som ich čítala veľa a môžem povedať, že všetky sa mi páčili. Vynikajúco písané, skvelý dej, príjemní hrdinovia. Čo sa týka Alfu, moje pocity sú zvláštne. Začnime dejom. 

Hlavná hrdinka to skutočne nemala ľahké. Matku má v sanatóriu, brata na škole a otca jej zabili. Je sama na kopu účtov a práve ju vyhodili z práce. Skutočne nevie, čo má robiť. Keď však otvorí schránku, nájde v nej obálku so šekom na desaťtisíc dolárov. Samozrejme...pokecá sa o tom s kamarátkou a hneď ho minie. Takto to ide niekoľko mesiacov. Okey, beriem to. Keby som bola v jej situácií, minula by som ich aj ja. Ale...určite by som skoro rok nečakala a začala by som pátrať po tom, ako som tie peniaze dostala!! Po roku jej na dvere zaklope chlap, ktorý vyzerá ako luxusný šofér a povie jej, že je čas splatiť dlh. Ona samozrejme zostane v šoku a nezostáva jej nič iné, ako ísť s ním. Keď ju odvedie do iného mesta a povie jej, že jej musí zaviazať oči, ona najskôr samozrejme nechce, ale nakoniec to povolí. Vtedy sa začne "príbeh lásky a erotiky". Bla...bla...bla...


Jasinda vymyslela zaujímavú zápletku hlavných hrdinov. Za to jej skutočne tlieskam. Aj keď....ten dej je strašne nerealistický. Tie šeky by som ešte pochopila, to, že ju prišiel zobrať niekto cudzí a ona to povolila, to by som ešte predýchala, ale keď jej zaviazali oči, to už bolo moc. 

Ďalšia vec, čo sa mi na knihe nepáčila boli niektoré výrazy, ktoré keď som prečítala, tak ma skoro ranila mŕtvica. Hlavná hrdinka povedala niečo smiešne a nasledovala veta: ,,Roth sa zachichotal." Zachichotal? Chlap?! Vždy som si vtedy predstavila nejakého teplúšika, ktorý sa smeje. Autorka (alebo tá, kto to prekladala) nemohla použiť slovo zasmial? Taktiež sa mi nepáčilo, keď jej celú knihu jej spodné prádlo len trhal. Všetci chápeme...bol milionár, mohol si to dovoliť, ale VŠETKO?! To nemohol počkať pár sekúnd, kým ho vyzlečie? 

Čo povedať nakoniec? Ehm...mala by som asi povedať niečo, čo sa mi na knihe páčilo. 
Chválim autorku za to, ako vymyslela dej s tým, prečo ju sledoval a posielal jej peniaze. To sa mi páčilo, aj keď na to použiť skutočne zaujímavý spôsob. Knihe dávam bohužiaľ len 2 sovičky. Knihu som prečítala a už sa k nej radšej nikdy nevrátim. 

MOJE HODNOTENIE:

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Za každý komentár zo srdca ďakujem!